gucciglasogon.se

Sunday, October 11, 2015

Muntah Berdarah lagi

Hi.

Dah agak lama rasanya stop muntah berdarah ni. Lupa dah last kena time bila.
Tapi last Tuesday, muntah lagi. Tiga kali pulak tu.

Kisahnya gini. Selasa tengahari tu aku pergi rumah MakUda. Pergi hantar mugs yang dia kirim. Tengah elok sembang sambil kunyah kunyah keropok *padahal takbleyy makan*, tetiba je rasa macam ada air payau mendadak naik dari perut ke tekak.

Dah tekup mulut kot la nak sendawa aje. Sekali dah dapat rasa ada pergerakan segala isi perut, terus berlari ke toilet. Terhambur semua. Darah kemain lagi keluar. Banyak pulak tu. Tapi masa tu macam ehh yeke ni darah, ke ada makan benda lain. Padahal memang darah. Nak sedapkan hati.

Lepas azan zohor kejap tu terus balik rumah sebab nak melawat ada sahabat keluarga meninggal. Masa pergi tu pun kepala pening pening lagi. My mom tak jauh from me. Kot rebah kan. Tapi elok Alhamdulillah. Pening aje. BP drop kot.

So balik ke rumah pun dah almost 5pm rasanya. Past 4 lah kiranya. Tengah lepak kat meja kat luar rumah, rasa nak termuntah lagi. Berlari ke toilet. Gilaaa banyak darah. Dah color merah darah ikan dah. Merah kehitaman gitu. Berketul ketul. Memang banyak. Dah lembik aku. Aku ni gitu la, tiap kali muntah memang lembik la.

My mom bila tengok aku gitu terus suruh ke klinik malam nya. Abah pun aku tengok dia dah cuak cuak je. Malamnya pergi klinik.

Doctor suggest buat OGS. Scope kan dalam perut. Dia suspect maybe ada bleeding dalam perut, or perut luka. Kalau ultrasound katanya tak nampak. Kena OGS juga. Dan kalau masa scope tu ada nampak bleeding, doctor akan inject bahagian dalam perut aku kat beberapa tempat untuk stop bleeding.

Haha. Hahaha. Hahahahahahahahah.

Aku ni trauma ye nak scope ni.
Pernah sekali aku kena scope kot bontot, time tube tu ada terodok rodok dalam perut aku, aku tak khayal lagi. Aku rasa benda tu dalam perut aku. So aku cakap "Doc, sakit". Panic terus doc tu.Terjerit dia tanya aku tak tido lagi ke. Dia naikkan dos dari 3mg bius ke 12mg. Padam terusss. Sepatutnya kalau scope tak perlu bius penuh pun. Tapi time tu doc cakap aku terlampau stress. Even anaesthesia pun tak jalan.

So berbalik kisah klinik tadi.
Doc run blood test juga. Dia concern kot aku punya darah cair, tu senang nak keluar. Tambah pulak beberapa hari sebelumnya aku rasa aku kencing berdarah. Tskkk. Aku pernah ada history WBC count aku lagi banyak dari RBC count. Harapnya kali ni normal.

Sepatutnya semalam dah dapat result.
Tapi xde dapat call from clinic lagi. Tskkk.

Oh haa malam tu lepas balik dari klinik, elok je beberapa minit lepas makan ubat, tak sempat absorb lagi ubat tu, dah muntah lagi. Tapi Alhamdulillah darah dah tak banyak.

Ok lah. Penat menaip pakai phone.
Mbahaha.
Keji gila penutup.

Tapi takpe. Sendiri tulis sendiri baca.
Kenangan katanyaaaaa.

posted from Bloggeroid

No comments:

Post a Comment