gucciglasogon.se

Saturday, August 29, 2015

Hardest Lie

Hai.

Menipu ni susah sebenarnya. Bagi orang yang memang menipu ni dah jadi makanan dan tabiat, mungkin la takde rasa apa kan. Bagi aku, menipu ni susah. Susah sangat.

Aku pernah je menipu. Contohnya bila mak aku sakit dan aku ada hal nak kena attend tapi aku tak pergi. So bila my mom tanya, jawapan aku adalah "meeting postponed". Sebenarnya tak. Tapi sebab I refused to leave her alone at times where she needs me the most.

Alangkan menipu begitu pun aku punya rasa bersalah tu yang amat. Guilt tu macam menghantui. Rasa berdosa yang amat.

But few days ni there's something I realized. Ada lagi jenis penipuan yang lebih susah.

Menipu diri sendiri.

Ada kalanya perlu, untuk saiko diri. Supaya tak down. Tapi adakalanya keperluan tu dah jadi satu benda yang sangat susah.

Contohnya gini.

Aku rasa down everytime aku sakit, tapi aku menipu jugak sometimes, aku cakap kat diri aku yang aku okay je. Takde rasa down pun.
Aku suppressed rasa down tu jauh jauh.

Aku rasa memerlukan somebody. Hati aku rasa gitu. Tapi aku tipu hati aku yang aku tak perlukan sesiapa pun. Aku yakinkan hati aku yang aku okay being alone.

I know it's good. Tau.
Good sebab aku akan sentiasa positif.
Walaupun hakikatnya aku sembunyikan segala yang negatif tu di sebalik positif tu.

Tapi adakalanya tak.

Aku lupa, yang it's ok to meltdown.
It's ok to hit my breaking point.
It's ok to be sad.

Lepas dah luahkan semua rasa tu, aku boleh je menipu balik diri sendiri. Sekurang nya rasa negatif tu aku dah luahkan awal awal. No longer suppressed.

Tapi ntah la.
I just dont think it all the time works the way we planned. The way we wanted.

And I guess, i'm again directed to that breaking point.

posted from Bloggeroid

No comments:

Post a Comment