gucciglasogon.se

Saturday, October 1, 2016

Hati, jiwa, fizikal dah tua..

Hai.

Aku tak tau orang lain. Ni aku cakap pasal diri sendiri.
I'm only near 27yo tapi rasa macam dah tua sangat.
Emotionally old.
And so is the soul within.

8-9 tahun kebelakangan ni really made me today.
Dulu dulu rilek je aku sakit perut bergulung gulung, muntah darah, siap boleh keluar pergi tengah laut lagi.
Pucat pucat pun rilek lagi.
Pernah ada sorang acquaintance yang aku baruuu kenal a week camtu, dia cakap kat adik aku "Your sister smiles. But she's ill kan?". That was how hard I tried to hide things tapi still jugak la beliau tu nampak. Orang tua tua kot.

But now, serious rasa macam dah tua sesangat. These past 8 9 years betul betul dah melemahkan semangat dan jiwa. Sakit sikit pun sekarang rasa macam dah tak larat sangat.
Selalu jugak rasa aku macam dah takde semangat langsung. Soulless. Rasa macam jasad je yang ada. Dah la tu, berjalan pun rasa macam tolong berjalan untuk 4 5 orang sekali.

When that happened, satu benda je yang tak membebankan. Breathing.
Yeah. Even nak makan minum pun rasa tak mampu. Dah habis limit dah kot agaknya badan aku ni.
Dah mula rasa macam apa je nak kena buat, baiklahh aku ikutkan aje.
Orang suruh makan itu, sembuh katanya.
Aku telan.
Orang suruh makan ini, elok katanya.
Aku telan.

Tapi pokoknya, rasa macam give up pun ada sometimes. More macam, korang decide lah apa pun. Aku ikut je. Ntah la. But at some times too, the will to fight were sangat berkobar kobar.
Ke pesen dia memang campur campur peel? Ntah..

Tapi satu yang pasti.
Letih.

Tu letih fizikal, jasad dan jiwa.
Sekarang pun emosi cukup cepat penat.

Dulu rilek je berbulan bulan makan hati dengan "kawan". But now one to two weeks pun rasa tak larat lahhh haiii.
I blogged about these guys dulu kot. Ke takde? Ntah. Lupa. Lagipun buatpe nak ingat? Menyakitkan jiwa aje. Kahkahkah.

Now. Apa nak diabadikan kat sini untuk aku baca dan reminisce balik is about a good fren of mine. Let us name him F.

Aku ni kawan dengannya dah lama.
5 ke 6 tahun ntah.
Dulu pernah la suka dia. Aku pun xtau kenapa. Sebab aku bosan kot so aku suka dia. Maybe jugak sebab dia ada iras hero yang aku suka..kot.
Then lost contact. Lama.
Pastu contact balik. Tapi takde rasa sangat.
But past few months, rasa tu macam makin ada. Sikit demi sedikit.
Then last week kot. Aku saja la confess.
Takde harap apa pun. Cuma menyembang nyembang. Reminiscing old times.
Tapi ntah kenapa ntah. Bila confess rasa macam ada satu rasa apa ntah. Please. Not lovey dovey ah.
Tapi takpe anggap je macam takde apa.
Sebab memang takde expect apa pun.
Aku tau mana aku duduk.
Dan aku tau mana dia berdiri.

But then as time flies, honestly aku cakap.
Ada satu rasa. And I recognize that.
Pain. Dari awal memasing selalu panggil each other dengan panggilan brother, sister. But then entah la ye.
Aku dah la bab elaborate ni mashaallahhhh dahsyat sekali.

So before rasa tu bertukar from "like and admire" to another stage which some may call "love", aku pilih untuk angkat kaki.

Bukan lah bermaksud aku nak putus kawan.
Angkat kaki dari rasa aku kat dia tu.
Cuma of course la macam akan affect sket kan. Dah xboleh selalu msg2 gurau2 sakat2. Hati ni kalau tak dijaga, bersepai la karang.

Sebelum bertukar rasa tu, baik lari.
So I gave myself 3 days untuk slowly lepas and buang rasa tu kat dia.
Bohong lah kan kalo dalam 3 hari tu boleh campak semua. Tapi at least I can use it as good guide. Bila habis hari ketiga I can no longer do as I did. Dalam tempoh 3 hari ni boleh lagi lah nak ada rasa tu. Cuma harapnya mulai esok, dah takde. Sebab harini last day hahahahahahahaha.

Dan aku memang boleh agak dah. Komfem akan demam punya lah nanti. Apa ke gila kan. Bukannya love lagi pun.

Yang aku nak, xnak aku.
Yang aku taknak, nak aku.
Yang masing masing nak, situasi pulak.

Hahahahahahaha.
Gelak besar. Tapi dalam jiwa rasa macam nak pecah hahahaha.
I promised to try not to cry.
Nanges tu insyaallah tak. Sedih tu iye.

So benda ni baru je jadi. Kiranya from last week after I confessed tu. Cuma itu lah. Macam aku cakap tadi. Hati, badan aku dah tua. Cepat penat. Dulu aku rilek je berkawan dengan orang yang main tarik tali dengan aku bertahun jugak kot. Kejap cakap suka aku, esoknya cakap tak. Hahahaha. Tapi now, kennot.

Ok almost 0000 dah. Almost end of the third day.
Moga esok lusa tulat etc etc kuatlah jiwa ye.
Moga tak terlebih caring.
Moga kau sembuh, F.
Moga kau tak lupa nasihat doctor, F.
Moga kau kekal menjadi kau, F.
Moga kau sentiasa senyum, F.
Moga kau sentiasa dapat yg baik baik, F.
Moga kau bahagia sampai bila bila, F.

Kalau ada masalah, cari je aku.
Aku ada je. Tak lari.
Feel je perlu dibawak lari.

Liking you was one of the good things in my life.
Kau ajar aku benda benda baik.
Insyaallah aku akan jadi baik sebagaimana aku melihat kau berubah jadi baik.

Moga kau istiqamah dengan cara kau.
Moga aku istiqamah untuk tak ada feel kat kau hahahahahaha.

Expect more of posts like this in few days lagi.
Takpe. Aku kang nanti bila dah okay, kompem aku gelak diri sendiri baca ni.
Takpe. Takpe.

I need somebody to talk to.
Thank God bloggeroid is here.. :P

No comments:

Post a Comment