gucciglasogon.se

Friday, July 19, 2013

Dugaan Berpuasa

dah masuk hari ke 10 dah puasa. cepat je rasanya kan.
tinggal lagi 19 hari je lagi.

harini mood macam kelaut. macam ada yang tak kena. tapi taktau la kenapa.
puasa aku baru beberapa hari aje. perempuan..:P
2 hari ni rilek aje kerja aku. students dah balik cuti. kerja aku melambak tapi macam biasa la..slooooow.
asal bukak paper je nak baca, mulut menguapp la xingat.
ni tengah menaip pun boleh menguap nguap.
padahal tido dah terlebih.

risau pun ada. aku kan asyik duk rindu kat arwah nenek aku..mimpi dia lagi..rindu sangat..
masuk harini, dah genap seminggu start muntah darah.start jumaat malam lepas. semalam muntah lagi kali ke 4.. dia punya time muntah cuma antara 11-12 malam. lagi few days tu kekadang berjaya je tahan, xde muntah apa pun..mampu tahan. tapi semalam, dah dekat kul 12, telan ubat xsampai seminit je dah mencurah curah muntah. cuma amount darah tu dah xbanyak sangat. sakit dalam perut la. tapi so far xde la kritikal sangat except for mood yang tak tentu hala. malas nak check.

first kena tu duk ingatkan cili ke apa tapi dah makin banyak.menjejeh2 keluar kot mulut. kali kedua siap dengan hidung pun berdarah sama.
mampu bertahan cuma mentally not kot sebab tu aku end up menulis kat sini.
nak luahkan tapi susah la.
macam semalam aku duk menyembang dengan few friends ni pasal condition aku DULU masa yang sakit 2 bulan haritu. tapi terus je lepas tu cakap takut la apa la.
aku dah la perempuan sensitif sekarang ni. terasa ok. aku kan dah recover dari yang sakit dulu.

sometimes kan, bila aku luahkan or cerita pape kat somebody doesnt mean i am weak to handle it on my own tapi it is simply because i trust them. tapi alwayssssss i ended up frustrated. scratched.

dugaan bulan puasa kot. 
nak kata yang muntah darah ni sebab luka laparoscopic operation haritu, macam impossible.
tapi memang ada sakit sakit lagi kat situ. 
dugaan bulan puasa.

sabar je sikit lagi. insyaallah sembuh.
mari menjadi positif..:)

oh ye, Ahmad, rindu kamu juga. hehe

till then,
Me


1 comment:

  1. salam...hehe...kuatkan semangat untuk mengharungi hidup...walau apa pun yg berlaku, hidup mesti diteruskan...nak tak nak, kena hadapi jugak masalah dalam hidup...insya-allah, moga2 ada hikmahnya....

    Saya doakan moga2 cepat sembuh dan terus dikurniakan kesihatan berpanjangan....aminnn.....

    -ahmad-

    ReplyDelete