gucciglasogon.se

Saturday, July 6, 2013

Rindu mereka.

Few days back ni, aku rasa macam aku dah menjadi perempuan berhati kaca. pantang silap sikit, mula la nak sentap.. otak aku rasa macam berat je..kepala pun sama. dah memang seadanya otak ada dalam kepala, ofkos kalo otak berat, kepala pun berat. ok merepek.

dah 3 hari berturut rasanya aku mimpikan ummi abah..and pagi tadi lepas subuh aku sambung tido and dapat mimpi tak best. aku mimpi gaduh dengan ummi abah..sebab kecik je pun. and dalam mimpi tu jugak aku sakit. tapi kasih sayang mak ayah kan, even gaduh pun diorang sabar layan kerenah aku. aku mintak itu ini, diorang sabar je pujuk..cakap itu tak boleh, ini tak boleh, kenapa tak boleh..dalam mimpi tadi aku dah jadi macam sakit yang kembali jadi budak2.retarded kot.. bangun je dari mimpi tu, sedar2 aku rasa mata aku macam baru lepas nangis..:(

few days lepas, ada bersembang dengan ummi and abah. masa menyembang dengan ummi boleh la lagi nak tahan. tapi lepas je cakap dengan abah, berjurai jurai air mata keluar. dah la time tu kat kedai makan..i missed them both so badly..:(

kawan kawan aku ada tanya, kalo rindu kenapa tak call..aku ni bangsa yang kalo tengah lemah semangat, tak boleh call ummi abah. karang satu satunya perkataan yang keluar dari mulut aku adalah "ummi.."/"abah.."..lepastu apa lagi..kompem menangis. dah lah abah aku jenis tak boleh tengok/dengar anak anak menangis. kompem dia menangis sama..xselera makan, xboleh tido.. harini je dah berapa kali tah asik berair je mata..tapi boleh lagi la tahan.tak berjurai lagik keluar..huhu

dan tadi dalam kete masa keluar makan, kawan kawan ni duk menyembang pasal orang yang dah meninggal..teringat arwah nenek aku..dah 11 tahun meninggal..aku rapat gila dengan arwah..orang tua tua selalu cakap, kalo kita mimpi orang yang dah takde dan dalam mimpi tu dia diam dan tak cakap pape, maksudnya tu memang dia.bukan syaitan.

i remember having this dream.. years after she passed away. aku mimpi jumpa dia..2 3 kali.. dan kebanyakannya dia tak bersuara..dan dalam satu mimpi tu, aku mimpi aku peluk dia..rindu sangat..

aku rasa macam baru je aku nampak dia, duk buat kuih kat satu sudut kat rumah dia dulu..
aku rasa macam baru je tengok dia..
aku rasa macam baru je dengar suara dia..
aku rasa macam baru je dengar nasihat dia..
aku rasa macam baru je nampak dia tenung aku..pandang aku..

Allahu Rabbi..rindunya..
Jagakan ummi dan abah untuk aku..aku tau Kau menjaga lebih baik dari aku..
Bahagiakan nenek kat sana..sampaikan yang aku rindu dia..

dah tak boleh teruskan.

till then.

2 comments:

  1. assalamualaikum.....wah, dah lama x masuk sini....rindu la kat awak....hehe.....saya nak ucapkan selamat berpuasa kepada awak....mohon maafkan jika ada salah dan silap saya....moga2 ramadhan kali ini menjadikan kita lebih baik.....aminn....

    -ahmad-

    ReplyDelete
  2. wasalam Ahmad..
    lama menghiang..:)
    rindu kamu juga..hehe
    selamat berpuasa juga..minta maaf kalo ada salah silap duk gurau2 sebelum ni..
    moga ramadhan ni jadi permulaan segala kebaikan untuk kita..:)

    ReplyDelete