gucciglasogon.se

Monday, July 22, 2013

kalo dah berbini buat cara berbini boleh tak?

aku tau ni bulan puasa, so kena banyak bersabar. ganda ganda punya sabar berbanding bulan bulan lain yang memang kena sabar jugak. tapi aku tengah marah dan bengang gila ni.

kau boleh tak, kalo ada bini, tolong buat gaya ada bini.
jangan nak menggatal dengan perempuan lain.
kalo ko dah mesej, call tapi aku tak respond dah berpuluh kali, jangan la bangang and benak sangat nak paham.
silap besar sebab ko tipu aku, and salah gunakan kepercayaan yang aku bagi.
no wonder aku rasa insecure gila time buat kerja dengan ko.

ko guna alasan memacam kan, nak tolong itu ini, tapi sebenarnya ko ada niat lain. tu silap ko.
ko call aku and bila aku tanya anak2 and bini ko dah call ke belom, ko jawab hari2 call padahal ko jaaaraaang gila buat. tu silap ko.
aku anggap ko kawan yang betul betul nak tolong aku setelkan kerja aku tapi ko buat sebab ko ada hidden agenda. tu silap ko.
ko dengan aku kenal baru je, tapi ko act macam kita dah kenal lama. nak jalan dekat2, xnak cakap pasal TTM (teman tp mesra) aku, duk kondem TTM aku, makan sibuk duk amik dalam pinggan aku which is my biggest no no aku. u dont usik my meal, kalo nak, mintak. aku bagi tapi jangan memandai2. bodoh! tu silap ko.
i gave u my trust and u end up misusing it, tu silap ko.

but above all, it was me to be blamed for sebab beri kepercayaan kat orang macam ko.
aku yang lawan gerak hati aku padahal hati aku dah terdetik something was fishy about this guy tapi konon la xnak berprasangka buruk, aku diamkan aje.
so aku pun sama silly.

ko tau yang bini ko called aku?
untung dia tak merempan rempan marah kat aku. dia tanya elok2 and sekarang aku dah jadi kaunselor tak bertauliah dia pulak. it's ok la sebab bini dia baik.
aku terus terang dengan dia.
dia terus terang dengan aku.
so kami boleh berkawan.

tapi aku tak paham, bini ko punya la baik lagi ko nak menggatal?
akak ni duk cerita, laki dia jaaaaaraaaang gila call and sms. if sms pun, nak tak nak je reply.
tapi kat aku, kemain je sms ye kau?
dasar tua kutuk gatal merenyam lagi tak sedar diri.pendek fizikal.pendek akal.

ko ingat bini kau tak pandai ke?
kalo x, xde dia berbisnes. 
bingai punya jantan.
kalo xpandai, xde dia boleh tahu even kau duk jauh kat sabah sana.
jantan bingai.

and to shock more, akak tu cerita yang sebelum ni pernah ada girl ni, siap cakap camni lagi, "akak ingat, H tu bahagia ke dengan akak?"..ini lagi sekor, bingai.
kalo tak bahagia, ko ingat boleh dapat 4 anak?
boleh hidup bersama almost 20 tahun?

kesian akak ni.
dia dah macam nak give up gila dah dengan laki dia. tapi sebab anak anak, dia bertahan.
akak ni memang hebat, aku percaya tu.

aku benci gila la jantan ni.kabaret.bingai.
aku benci sebab dia menipu, amik kesempatan, salah guna kepercayaan aku.
no wonder la time buat kerja ko asik nak promote diri ko je kan.
bangang. aku bukannya baru kenal dengan jantan penipu macam ko ni. kat fb kemain bercakap soal sunah, dosa pahala semua. bodoooooooooooh!
ex aku yang bingai tu pun pernah menipu. tu aku lagi bingai. p layankan dia menipu selama 2 tahun padahal hati aku dah terdetik something.

and fyi, ni bukan kali pertama la aku handle laki orang ni.
dasar tak reti menghargai.
ko ada bini, buat cara ada bini boleh tak?
tak payah nak menggatal dengan orang lain.
sudahnya aku jugak yang kena menjawab dengan bini bini korang.
kalo jenis paham dengan sekali explain takpe la, ini, berpuluh kali explain pun telinga tu taknak dengar.
lepastu mula nak meluah2 masalah rumahtangga kat aku.
aku suruh bincang dgn laki, banyak songeh pulak ko.
yang lain pulak, mentang bini ko tak sihat, tak boleh beromen, kau datang mengadu kat aku apesal?
p mengadu kat bini ko la. kat doktor.
ke kat dahi aku ada tulis, "Kaunselor Rumah Tangga Bergolak" or "Kaunselor Masalah Seksual LakiBini"?

jadi tolonglaaahh.
ko nak buat perangai, jangan libatkan aku.
aku taknak nanti tak memasal laki aku pun karang jadi macam korang.
cukup cukuplah hoii.

tapi aku heran, yang single susah pulak nak terpikat kat aku apsal tah.

6 comments:

  1. Selamat hari raya aidilfitri.... Maaf zahir dan batin..... Moga2 bahagia disamping keluarga tersayang.....

    -ahmad-

    ReplyDelete
    Replies
    1. salam aidilfitri juga sayangku ahmad.hehe.
      xde entry raya pon kan?
      tunggu hantu rajin merasuk dulu..hehe

      Delete
    2. haha...ye...tertunggu2 entry raya....

      -ahmad-

      Delete
  2. assalamualaikum sayang...ni saya dah buat blog baru...hehe...kalau sudi follow la....tapi saya malas nak tulis blog....hehe.....

    ReplyDelete