gucciglasogon.se

Sunday, August 18, 2013

fun raya, sad puasa

Aku rasa kan, aku ni memang tak layak nak ber blog. Tengok la aku punya tahap kemalasan nak update..plus takde cerita sangat nak update pun.

Ok first, selamat hari raya aildilfitri..mohon maaf kalo ada tersalah silap yang tak sengaja yang buatkan sesapa terasa hati..sengaja atau tak sengaja..

Pasal raya, tahun ni kan, raya memang agak meriah bagi orang yang dating bertandang ke rumah aku. Tapi aku, hazabbbbb. Guests dating start lepas sembahyang raya which at that time ayam pun tak masak lagi sampaiiii la malam. Tak berhenti okeh. Gap yang takde guest paling lama adalah setengah jam sahaja. Penat gila.

Aku beraya dengan apron dari pagi sampai la petang. Pagi aku pakai baju raya kejap je time nak bersalam raya dengan parents and adik adik aku. Lepas tu, terus tukar baju 2 tahun lepas rasanya. Lagi senang nak duk dapur camtu. Nak membasuh pun senang. Dress tu takde blink blink glitter embroidery mana2. Tapi aku tak lah seletih ummi aku. Aku ni keje nya hidang air, makanan, cuci pinggan mangkuk, hidang air lagi..rotate same routine sampai la satu tahap aku siap cakap kat ummi yang aku dah tak larat nak bercakap dah pun. Rumah penuh dengan guests. Makcik and pakcik aku datang 2 kali tapi tak boleh nak masuk rumah sebab dah ramai so depa balik. Datang lagi, pun ramai..balik lagi. Sudahnya malam baru datang. Itu pun ada lagi 1 family guest.

Disebabkan aku berapron maka takde gambar raya pun..if ada pun gambar aku pakai baju tahun lepas masa raya kedua haritu. Siap cousin aku perli, “mana beli baju raya?cantik..

Cis!kuang ajaq. Tapi aku kan tak tau malu so aku selamba sound balik, “ni apron yang beli satu percuma satu. Ni pakai yang percuma punya. Tak mampu aih nak beli2 ni”..wakaka

Raya kedua baru la p beraya rumah atuk (atuk aku kawen dua. Dia stay dengan bini muda), rumah makcik2, sepupu2..tu pun berapa rumah je since kitorang gerak lepas jumaat. Plus pulak aku duk sakit perut. Dah tau sakit, lagi gatal nak pakai heels.

Iklan: Aku gila betul kalo tengok heels so beli la sepasang untuk raya ni..pakai sekali tu je pastu tak pakai lagi. Lenguh rupanya kalo dah lama tak pakai heels. Itu baru yang 4inches. Aku bercita2 nak pakai yang 5inches tanpa sakit kaki dan kekok. *flip tudung laju2*..puiiii

Raya ketiga, aku terlepek tak bangun sebab sakit perut. Bangun pun adik2 aku tolong angkatkan. Khayal je aku duk kedarah ubat tahan sakit. Rasa macam dunia berputar2 gitu.

Oh haa, haritu 25ramadhan, I lost my baby. I mean kitten. Dia kena patuk ngan ular. Aku treated him for almost 2 days sebab dia sakit hari khamis and kat sini jumaat sabtu kan vet cuti. Aku duk harap dia mampu bertahan sampai ahad tapi he didn’t make it. I slept with him, treated him, feed him milk, rubbing him to comfort him, talked to him, cuci poo dia..and bila that day, around 1 am, dia tersentak2. Aku terjaga and riba dia. Dia tersentak2 dua kali and he left me.

 Aku menangis tak ingat.. aku teringat sebab sebelum aku tido malam tu, he grabbed my hand bila aku sentuh dia..and keluarkan suara lepas almost 2 days tak bersuara. And he just looked at me. Sayu sangat. Tapi sebab aku mengantuk sangat, aku tertido sambil gosok dia.

 If only I know he would leave me that night, aku takkan tdo. Aku teman dia. Dekat seminggu aku menangis teruk. Siap demam bagai. And I didnt even touch ayam pun for meals. Memang hilang selera makan. Bila tengok ayam je, aku teringat dia. Kat bazaar haritu pun aku boleh menangis. Bila ummi tanya nak makan apa, nak ayam tak..aku  cuma leh cakap, “teringat dia” and terus menangis..almost 2 weeks aku tak sentuh ayam sedangkan tu fav aku. And him also..

Malam yang dia takde, aku carry dia ke bilik air, bersihkan najis dia..balut badan dia..and aku cakap kat dia, “saya sayang awak. Tidur lah. Saya minta maaf kalo saya terkasar selama ni. Kalo ada kekurangan sepanjang saya jaga awak”. Aku peluk dia malam tu. Cium dia sebab aku tau pagi nanti tak boleh dah..aku letak dia kat lengan aku. And darah mengalir tak berhenti dari hidung dia..my poor baby..

Banyak kali aku mimpi dia. Terbau dia. Nampak dia.
Aku belum berani nak tengok gambar2 dia because everytime i did, i’ll be torn apart.

I missed him so much..:(

3 comments:

  1. sedih nye cite..hehe...saya pun xde gambar raya...malas nak snap2...lelaki...

    ReplyDelete
    Replies
    1. amboi perli nampak???
      hehe
      itu normal bagi lelaki
      kalo lelaki byk snap gambar, itu memang pelikkkk

      Delete
    2. haha..betul tu..pelik tengok lelaki yg suka snap2 pastu buat posing gedik...haha....

      Delete