gucciglasogon.se

Sunday, September 13, 2015

Down

Aku pernah cakap pasal breaking point, pasal melting down. And aku rasa aku makin mendekat ke arah tu. No. I'm already there dah pun.

Semalam aku pergi klinik. Checkup kidney and breasts. Pergi buat ultrasound. Kot la stones tu dah gerak keluar dari kidney. And the result was so devastating. Stones tu semua masih dalam tu. Tak bergerak. Ada satu yang dah besar. Yang lain banyak tapi kecik kecik. Kidney sebelah kiri dah terlampau bengkak.

Kidney sebelah kanan, semalam scan jugak, pun sedikit bengkak dan ada two visible stones dalam tu.

Dah rasa down.

Dan breast, yang operate buang lump last May, membengkak dan bila check, possibilities nya adalah infections. Dan fluid terlebih. Dulu masa operate buang ketumbuhan tu, saiznya agak besar. So breast pn jadi sedikit distorted first day tu. Tapi reconstructed balik bila fluid fill ruang ketumbuhan yang dibuang tu. Now, fluid tu terlampau banyak. Lebih. Kena sedut buang.

Double down.
Semalam balik dari klinik, aku nanges sambil drive. Time drive, nyanyi lagu tapi mata menangis. Hati rasa berat sangat. Mulut dan muka nak tunjuk yang aku happy je takde masalah. So orang takkan tanya bila aku frowning. Tapi hati rasa terbeban sangat.

Aku tak call pun parents. Tak bagitau pun.
Aku perlu bertenang dulu. Amik masa untuk aku sendiri terima situasi ni. Sebab kalau tak, time cerita kat my parents, aku konfem akan nanges. And I know my parents so well. Aku nanges je nanti mula la abah tak lalu makan, tak boleh tdo. Ntah ntah esok pagi terpacak depan rumah sewa aku ni.

Now rasa a bit better. Cuma rasa letih.
Sangat cepat letih.
Dan berat alhamdulillah naik sekilo. Dah jadi 47. Sebelum ni 49 50kg. Turun mendadak 46kg.


Dan mengikut doctor, berat takkan naik.
Dalam situasi ni, akan makin menurun.

Allah.
Beri aku kekuatan

posted from Bloggeroid

No comments:

Post a Comment