gucciglasogon.se

Monday, October 22, 2012

hati saya hati kaca

macam kecik ati perisa ayam goreng aje ni.
aku ni memang bangsa yang suka menjawab.
if aku rasa aku betul and tak salah, memang aku pertahankan
tapi rupanya cara aku buat orang kecil hati
walaupun apa yang aku katakan tu adalah benar sebenar benarnya.
tapi disebabkan orang yang lebih tua wajib dihormati, aku kena diam je walaupun aku rasa aku tak salah

memang terasa against aku punya prinsip.
tapi hormat itu perlu.
aku tak nak end up as seorang yang kurang ajar atau tak cukup ajar.
no.
kena praktikkan untuk belajar menerima dan berdiam diri walaupun hakikatnya aku tak salah.
dan logiknya, memang apa yang aku buat adalah wajar.
tapi sebab kita muda, harus hormat yang lagi tua.
even hati gila memberontak tak setuju.

aku pernah baca ni somewhere, aku lupa siapa yang cakap.kalau tak salah aku, Imam Ghazali.ke Imam Syafie tah..he said

"seandainya sesuatu perbahasan itu boleh menyebabkan pergaduhan, maka berdiam diri lah walaupun kamu dipihak yang benar"

i really need to change my 23years punya prinsip.
semata mata nak berhipokritan.
terima kesalahan dan kemarahan orang lain even tak sepatutnya aku terima.

maka semua orang, marilah menyalahkan diri aku.
air tumpah, mari salahkan aku.
lapar perut dan takde makanan, mari salahkan aku.
makwe kau merajuk, mari salahkan aku.
pakwe kau marah, sila lah marahkan aku juga.
thesis kau tak siap, pun mari salahkan aku.

marilah semuanya.

No comments:

Post a Comment