gucciglasogon.se

Tuesday, October 9, 2012

random aje

these few days back ni, aku banyak spend masa free dengan budak budak pra sekolah.aku tak mengajar pun pra sebenarnya.tapi saje spend masa dengan diorang.kiddos ni semua memang best betul la.semalam aku dapat bunga dari diorang.bunga petik kat pokok dalam taman pra sekolah tu aje tapi jadik laa kan.nampak kesungguhan and appreciation diorang tu.

awalnya sorang aje yang bagi bunga, Syafiq.orang lain sibuk usik dia.tapi bila aku amik bunga yang dia bagi, budak len pun semua berebut nak bagi.sudahnya aku minta plastic bag kat assistant pra.taruk dalam plastik.hihi

aku simpan bunga tu sebab aku nak diorang tahu yang aku appreciate apa yang diorang bagi.sebab aku sendiri pun kan, bila aku bagi bunga kat cikgu dulu and cikgu simpan, aku delighted sesangat.i want them to feel the same way i felt before.ada sorang budak ni, aku memang touched gila. sorang boy ni, Thaqif namanya.dia tak bercakap dalam kelas.tak senyum.tak ketawa.aku try bercakap dengan dia pun, dia pandangg je aku.tapi sepatah pun tak keluar suara dia.masa tengah ramai ramai bagi bunga and aku tengah tunduk susun bunga2 tu, aku xperasan dia kat depan aku.bila aku angkat muka, aku nampak dia berdiri depan aku, pegang bunga.tapi still tak bersuara.dia pegang je bunga tu..sedih.aku tanya pun dia tak jawab.diaaam aje.aku amik bunga tu, smiled and said "terima kasih.."..itu yang paling aku hargai..:(

dalam ramai ramai budak pra ni kan, ada jugak sorang ni..special..dia handicapped. tangan kiri dia kecik sket..tak sama saiz dan lengan dia macam berpintal..dia selalu senyum.happy go luck.semalam dia tunjuk kat aku, "cikgu, tengok tangan saya.patah kan cikgu?"..aku rasa macam nak menangis time tu jugak.how innocent and pure he was.aku pegang tangan dia, aku cakap "ini bukan patah..tahu tak kenapa Tuhan buat tangan Zahir macam ni?sebab Zahir istimewa..special..Tuhan sayang.semua orang pun sayang Zahir.tau?"..serius aku cakap.sedih gila.

diorang semua ni selalu tanya aku nak datang lagi tak.nak main 'raket' lagi tak (badminton sebenarnya tapi diorang sebut main raket)..bila cakap tak nak datang, muka dah lain.siap cakap kat aku "kalau cikgu tak datang, nak bagitau guru besar"..siap suh aku janji lagi nak pegi jumpa diorang lagi..:)

tapi.....

bila masuk kelas 'tersebut', darah aku serta merta naik mendadak.menggelegak.mendidih.aku cikgu bertugas minggu ni.tadi ada student kelas tu datang report yang boys kelas tu cucuk bont*t girl dlm kelas tu.aku geramm gila.pakkal anak orang.kalo anak aku, memang aku sesah cukup cukup.tak reti betul la aku.sakit kepala ok.mata aku dah la sakit.merah dah mata aku.jangan jangkit ngan budak2 ni sudah.dah la diorang ni ada exam next week.

oh haa.marilah kita bersiap sedia untuk main badminton dengan berbaju kurung esok.
janji punya pasal.
kiddos... mana boleh mungkir janji.
kalo kelas len maybe aku pertimbangkan untuk mungkir
wakakakaka
kelas pra ni tara boleh
tarak sanggup


6 comments: