gucciglasogon.se

Thursday, October 18, 2012

master

eh sebelum pape, nak say thanks dulu ah kat kanda thehellwithworld untuk nasihat anda..:P..sangat benar..:)

haritu aku cakap aku dapat UTM kan?hari isnin lepas, aku dapat sms dari Uni X..bagitau yang aku dapat buat master dengan diorang..and supervisor pun memang yang aku nak..sv aku yang ni dulu lecturer aku dekat UMT tapi dia pindah ke uni X ni..susah la nak tulis X X ni..UiTM la.aku gtaw terus.main campus dekat Shah Alam tapi since my sv stay dekat UiTM Arau, aku tinggal la di Arau..huh.sadis.jauh jauh

maka bermula la episod duka raya sebab terpaksa pilih antara 2 ni..yang UiTM tu Master in Science, major in Teknologi Marin n kat UTM us Master of Engineering (Mechanical-Teknologi Marin) juga..sv kat UTM ni pun pernah mengajar aku juga..aku nak pegi yang M.Eg tu tapi yuran adalah sedikit mahal..tak sikit la,sangat sangat mahal hokey.

aku punya pikir nak buat pilihan, siap migrain bagai.tak bercakap aku sehari tu haa.family aku pun takde dah nak usik2 lagi.sebab dah tahu, kang gelak ketawa yang diharap, sergah yang diorang dapat.wakakaka.jahat aku

so setelah berbadmood sekian hari, aku decide, aku pergi UiTM..xpe lah bukan engineering pun..research yang aku buat still sama..dan sebab utama yang aku decide nak sambung dulu adalah sebab sv aku ni..aku percayakan dia.dia memang tolong students dia.aku pernah buat research untuk final year project dengan dia..and dia memang tolong..kalau kau salah taip or ayat tak betul, xde dia cakap "ayat ni salah"..dia akan terus taipkan dan betulkan.ngahaha..hinggakan kawan aku cakap "aku rasa macam research ni prof yang buatkan thesisnya..aku cuma tengok aje"..wakakaka

lagipun aku nak jadi lecturer.xde pun cakap kalau lecturer wajib ada M.Eg kan.kalau ada rezeki aku nanti dlm engineering, xkemana jugak.

cuma sekarang ni tengah pikir.macam mana nak bgtaw sv dekat UTM yang aku nak pergi UiTM.
tak sampai hati.
dia minta aku buat dengan dia.
katanya "buat apa laa awak pergi Arau..jauh.datang Skudai ni hah"
tapi itu lah
aku dah biasa dengan sv aku yang dekat UiTM ni
dah siap bincang nak jadi Demo, GRA and assist dia punya research bagai dah
sv aku yg UiTM tu dah siap kirakan aku punya living cost lagi dah
tak cukup bagus lagi?
lagipun ramai lecturers cakap sv aku ni memang bagus
dan paling penting, i trust him
rabu depan register Shah Alam
balik Terengganu
pack ke Arau
*pengsan*

No comments:

Post a Comment