gucciglasogon.se

Tuesday, September 3, 2013

bukan marah isu minyak, tapi marah orang minyak. boleh?

tadi aku nampak ada la few people ni.. macam tak puas hati dengan orang yg duk cakap pasal isu minyak ni la..duk cakap 20sen je la, apa la. tapi non of my concern la if dia tulis tu straightforward or sarcastic kan.
tapi aku memang marah.
kat golongan camni, jangan sesuka hati ja nak cakap as if 20cents per litre tu x effect apa pun.
tengok la nanti, harga barang kompem naik.
kalo dah duit minyak/transportation meningkat, liability to company akan meningkat unless diorang increase price untuk cover yang 20cents per litre ni. yg tak paham ayat aku tu, paham2 kan la. aku ni bengap sket bab ekonomi ni. correct me if i'm wrong.

so to those 'ala 20sen je pun' people, here's some bang-ing for u guys:
ampa xpegang steering kereta, xkeluar duit minyak, xterpikir2 nak isi petrol byk mana kot nanti xsempat duit nak cover benda len, jadi jgn duk cakap 'alah, 20sen pun nak kecoh'. dont u dare. dan kalo pon yg pegang steering tapi masih bercakap perkara yg sama, gaji diorang dah lebih dari cukup. bukan macam kami yang biasa2 ni.
kami setakat bising sebegini, xde nak bang ni salah kerajaan la bla bla bla.

so, before u spit out ur almost-not-10-cents opinion, try being in our spot. a month would be enough.tengok ketaq lagi x nak keluarkan duit.
and dont bang me on 'apsal xpakai moto?jimat'. go to hell with that damn questions. my family and my doctors know well.

so, brain it well before u judge.

sekian dari saya yang 'tak berapa' marah dengan statement begini.

1 comment: