gucciglasogon.se

Wednesday, September 18, 2013

marah ke sedih. sedih ke marah. madih kot.

dont know where to start.
dont know how to start.

aku rasa macam aku dah reach limit aku dah. semalam sakan dah duk menangis. yang berair mata, tahan takmo bagi air mata keluar tu toksah cakap la. salah aku agaknya sebab have a hair breadth patience.  hal kecik je kot bagi orang lain but as for me, aku betul betul rasa heartbroken. rasa dibelakangkan.

rumah sewa aku ada 3 bilik and i shared the back room with other two ladies. lets just name them Z and F. 
before, cuma aku and F aje. so we went out, makan makan semua sama sama. aku pun takde kawan sangat and dia pun xberapa join dengan orang lain bab makan ni. then Z masuk bilik tu. duk sama sama.

bab makan.
starts from there, this F lady starts macam dah tak amik pusing sangat. diorang keluar makan berdua. dengan moto. awal awal Z masuk, aku selalu ajak diorang makan sama sama. siap tunggu diorang siap. just to have meals together. dari campus, before makan aku akan call dulu diorang, tanya nak makan sekali tak. if nak, nanti aku fetch. then tak lama lepas tu, depa keluar makan sendiri. aku ni duk la tunggu. sekali tengok tengok dah makan. berkali kali jugak macam tu. tiba tiba terus aku rasa, "time dulu aku selalu je ajak makan sama sama. time depa berdua diorang tinggal je aku .." tipu la kan kalo tak terasa.. tapi tak pelah. biarkan.

bab memasak.
we used to share untuk memasak. diorang ni sem lepas kelas gila gila la pack. so aku masak la. tapi sebab aku tak reti masak sangat, aku tanya dulu la kot diorang nak makan pape. nanti boleh aku masakkan ringkas ringkas. diorang cakap takpe tak kisah. then aku masak. aku pun lupa apa yang dah jadi hinggakan aku rasa diorang langsung tak appreciate apa aku buat. 

sekali tu, aku dah nak prepare masak/dah siap masak baru lah si F ni bagitau dia ada sambal sotong dalam peti. amik panaskan je. aku cari tapi xnampak. tanya punya tanya, sekali dia cakap "akak cari pakai mata la.jangan pakai lutut". rude. bekas menatang tu pun aku tak pernah tengok cmna. dah lah bngkus dalam tupperware, wrap lagi dalam plastik, mana nak nampak? so aku macam terasa la jugak. then camna tah boleh pulak dia cakap kat aku, "nak merajuk lah tu. jangan nak merajuk lah".nada sangat kurang ajar.

bab bercakap.
last sem during study week, aku faham diorang tengah stress tapi cara diorang nampak seolah tengah cold war dengan aku. aku terasa jugak. aku duk dalam bilik, semua ada. dia bersembang berdua je dengan Z. kita kan boleh tahu cara orang bercakap dengan orang lain tapi tak dengan kita sebab memang dia ada keje or sebab memang dia avoid utk cakap dengan kita kan. then aku keluar malam tu dengan Wan. menangis nangis aku cerita kat Wan. masa tu aku text diorang, tanya aku buat salah ke apa?aku minta maaf semua semua. sekali diorang reply, cakap yang diorang stress nak exam. series aku rasa nak menyumpah gia. stress nak exam tapi dengan orang lain kau bercakap. dengan aku xnak pulak kau bercakap. bahabs.

masa diorang exam tu, aku angkut p makan sekali dengan aku. bila nak exam, aku bawak kat kedai dekat semata mata sebab diorang nak exam. tapi diorang nak keluar makan time tu, tengok2 dah bawak helmet, pastu nampak muka aku kat hall, baru nak sapa, "akak, jom makan"..ehhhh bahabs lahanat betul. ko nak suruh aku duk kat celah pantat ko berdua ke naik moto?.aku je sibuk nak jaga orang. orang buat tak tau je.

bab minta maaf.
si F ni pulak, memang jenis ishhhhh. aku nak cakap pun, karang keluar bahasa yang tak difahami. dia susah nak minta maaf. 

dia pecahkan termos aku, sepatah dia tak bagitau. tau2 pun sebab aku tanya mana termos aku. then dia dengan ketawa2 cakap "haritu masa akak balik, F terjatuhkan termos tu.angkat2 je dah pecah bersepai dalam tu"..then gelak lagi. tak minta maaf pun.

then drive kete aku. ada bumping2 bukan reti nak slow. kalo kete dia dulu, reti pulak bawak pelan2.
lepastu langgar pokok. bengkok side mirror aku. nasib tak terkulai. pun tak reti minta maaf. reti gelak2 pastu cakap "nasib baik tak patah..kalo x kang kena ganti je"..pantat la. kot ye ko nak ganti.
moto dia masa tinggal kat aku reti pulak nak suh jaga elok2. nak suh aku jaga elok2 ye?
haaaa meh sini aku jaga elok2. aku panaskan 2 3 hari sekali.
nasib aku tak p calar2kan moto ko.
sket sket nak call tanya moto. harta sendiri reti pulak ko ye puki?
harta aku xreti nak respect sungguh kau kan?

lepastu tersepak and jatuhkan handphone aku, pecah berderai. aku kutip balik semua, nasib boleh pakai lagi. bukan reti nak minta maaf. lagi nak salahkan aku ada lah. cakap aku yang salah sebab caj hp letak kat katil. pantaaaaaatt. dah extensions kat katil kau. karang aku sambung extension ketiga kang satu rumah tu mampus terbakar sebab short circuit.

so start sem baru ni aku buat tak tau je.
aku tak ajak p makan sama2. aku keluar dengan cousin aku.
aku keluar p mana2 sepatah aku tak bagitau.
haritu hujan berhari2. pun aku tak amik tau ko nak basah kuyup time p kelas.
kebuloq sebab tak leh keluar makan.
none of my business lagi dah.
nak skip kelas?
silakan.
nak mati kebuluran?
ohh silakan.
nak sakit tapi xlarat nak rempit?
ohhhhh silaaakaaaann.

semalam lagi la aku rasa memang aku dah broke gila.
aku tahu yang ada members rumah tu nak move out to rumah lain.
tapi yang aku terkejut gila was Z and F ni pun nak pindah sama2.
tapi aku tak tahu. aku tahu pun dari orang lain.
nak bagi alasan sebab aku takde kat rumah? apakah ko sakai sangat tak pakai hp to at least bagitau aku?
and lagi best, diorang pindah rumaah tu, pilih bilik berdua. nampak sangat nak campak aku keluar.
kot ye pun bagitau la dulu so tak timbul benda macam ni. dah setahun kot tinggal bersama.
lahanat.

gila sedih and terasa aku semalam.
aku call Wan, paksa dia teman aku. aku nak balik agak2 diorang dah tdo and bangun time diorang dah berambus. malas nak bercakap. nasib la Wan ni redha je ikut cakap aku.
dan tadi, time aku tengah tunggu Wan hantar kereta aku, dua ekor ni balik.
tak leh bukak pintu. patut aku tak payah bukak tadi. biar je depa duk terkial2 tadi.

ehhh sekali bila aku buka pintu, serbu masuk tanpa rasa bersalah and siap bawak bakal housemate baru untuk show the house around. aku kat situ cam orang bangang.
dah lah tak bagitahu sepatah pun.
tau tau ehhhh ada bakal housemate baru.

aku tak tahu la if aku ni oversensitive.
Wan and cousin aku pun terkejut bila aku cerita.

aku rasa aku akan be a hateful person.
nak pindah kan?ok silakan. get the hell out of my sight u %^&%&*
kau angkut la barang kau with all your might tapi nama aku nak bagi pinjam kete aku, in ur dreams pun kau tak dapat lah. bukan nak berlagak sebab diorang tak bawak kete. tapi malas nak menjaga hati orang if at the end of the day they treated me like trash. so not worth it.

and jangan sesekali mimpi nak minta aku hantar p mana2 lagi.
dah lah tak reti guna perkataan tolong.
reti suruh suruh je.
cantik pantat berkerak kau?

time nak minta tolong, kemain lembut bahasa kan?
tetek tu pun kalo boleh sama nak selembik2 nya jadi ye. mendayu. terbuai.

mark my word ladies.
mark it.

tapi still. aku rasa marah. tapi rasa sedih.
rasa sedih, tapi rasa marah jugak.



1 comment:

  1. Wadduh takut nyer.. Tak brani nak komen..

    - teringat pulak persatuan anon negara timur asia tenggara- :p

    ReplyDelete