gucciglasogon.se

Sunday, August 12, 2012

baju raya

holaa..urmm..aku dah bertenang.harap maklum.wakakaka.tapi aku tak rasa aku nak luahkan apa penyebabnya yang sangat lah hebat penangannya yang mampu bikin aku tak keruan gitu.hamikk kau ayat aku..senang cite, let it go with the flow..kalau ada, ada..kalau dah takde, takpe lah kutt..worrying does not solve or reduce the problem.it takes away our happiness n calmness of today ada la aku rasa.so hargai apa yang ada hari ni for tomorrow we may never have it lagi dah..:)

okeh dah bab tu.nak cerita bab baju raya.tadi baru pergi beli..tapi kami ni kan geng yang tak kaya so haruslah pakaian tu sederhana2 je kan..:)

beli pun tadi memang semua pergi tapi adik aku kat PD belum balik..so kami belikan untuk dia.ntah berkenan ntah tidak.dia ni bangsa macam aku jugak.kalau tak berkenan, maka bertapalah pakaian tersebut dalam almari sampai laa satu saat kang "eh, bila eh baju ni aku beli?lupa la..siapa bagi?baju aku eh?"..itu adalah normal..huhuhu 

biasanya few years back memang aku beli baju aku ni dekat satu kedai untuk ladies punya outfit..baju dia pun ok..aku suka kain dia..plain tapi nampak elegan.konon la.tapi serius.memang aku suka.tak tau la korang.taste aku ni pelik.dan taste dari orang yang tidak laa kaya harta hingga menimbun2..jimat hokey jimatt (laaa sangaatt)..so tahun ni pun memang aku decide nak beli kat kedai tu je sebab aku susah nak berkenan baju pape..tambah tambah kalau baju dari kedai yang aku tak pernah or jarang pergi..cerewet tak sikit la..

tadi aku pergi kedai tu.tapi dia punya staf kerek gila.cakap macam kan kau sorang yang puasa..baju terjatuh pun dia boleh "jangan pegang plastik.pegang hanger la.tak jatuh bajunya" dengan nada yang memang annoying dan menyakitkan hati..tengah duk kitorang pilih pilih, dia terus tanya nak size apa..tu pun nada sedikit high pitched la..terus bantut nafsu membeli aku.baju diorang tahun ni pun aku tengok macam takde design baru..size pun semua besaaaaarr punya..

ah lantak.so kitorang pun pergi la beberapa kedai lain.my dad dah warning awal awal.."abah nak settlekan semua hari ni..kalau takde yang berkenan, maksudnya korang taknak la baju raya tahun ni"..means kena la cari jugakk.gila lenguh kaki.before tu dah pergi SAT..nampak baju kurung ni satu..cantik..tapi sebab berangan nak ke kedai yang kerek staf tu, tak la beli..padan muka aku

so pergi la ke few kedai lagi..jumpa la baju kurung modern kaler white..macam panten pun ada..tapi itu je yang aku nampak semenggah sikit..dah pulak my dad dah warning cenggitu awal2, better la grab je dari langsung takde kan..sekali my dad cakap nak pergi SAT lagi sekali..nak carikan baju melayu adik aku yang bongsu..so aku cakap kat my dad, xnak baju casual tahun ni..nak baju kurung dua dua..nasib beliau bagi permission..sebab beliau yang bayar.wakaka

so dapat laa baju itu..size S, kaler pink..yang ada pun yang patung tuh pakai..aku cakap nak yang tuh jugak..maka dibogelkan la kakak patung tu.malu beliau.aku pedulik pe.wakaka

balik rumah, try lagi baju kurung putih yang first tadi, eh eh..tetibe sendat..dah size tahun lepas..36..aku membesar ke measure untuk size 36 ni dah berkurang?mengah ok nak sarung baju tuh.tak pe.at least kalau tetibe aku sendattt nak pakai baju tu, harus la aku sedar badan aku dah berlebihan lemak kat mana mana

ehh haa.masa aku try dulu baju kurung putih ni before beli tu kan, aku panggil la my mum..sebab baju ni jarang sket..nampak kaler bra aku.aku panggil my mum la nak tanya ok ke tak..sekali my dad cakap, "keluar je la.apa masalahnya"..aku ni pulak bangsa yang selalu ingat aku ni berada di rumah aku..so aku jerit, "macam mana nak keluar??baju ni nipis la abah.nampak kaler baju dalam"

dan sebaik sahaja aku habis ayat tu, baru aku perasan, ada sorang lelaki tengah tengok kami2 and aku pasti dia dengar apa aku cakap.damn.
eh, korang punya preparation raya cmne?beres semua?

ehh penat la.sehari hari ni keluar.dari pagi.santak ke malam.penat hokey.

aku nak tdo dulu.


2 comments:

  1. ada gak sopin..ana raya thun ni kna band..duit kna gna smbug blaja..pkai bju rya..2 thun lepas.. T___T

    ReplyDelete
    Replies
    1. sopin pakai duit parents jugak lagi..huhu
      xpe tahun ni duit kena ban pun..lps grad kang, menimbun2 baju boleh beli..:)

      Delete