gucciglasogon.se

Sunday, August 5, 2012

taknak taruk tajuk

i hate it when my mind start to pressure my whole life.aku rasa pressure bila orang pandang aku dengan expectations..better pandang aku without any single expectations..or kalau nak jugak letak expectations tu, make it as little as possible..better to be surprised when things work out greater than the expectations rather than to be disappointed when things do not turn out the way we expected it to be

macam ni la contohnya.aku kan tengah apply master..so benda ni tak confirm lagi dapat atau tak..that is why aku tak suka bila ada orang tolong jawabkan bagi pihak aku bila ada yang tanya in which jawapan tu adalah "nak sambung master"..aku kan tengah apply lagi

automatik bila orang tahu aku tengah apply master, aku rasa gedebukk atas kepala aku.
rasa terbeban.
rasa tertekan.
kalau orang yang aku tak kenal yang tanya, aku tak kisah.lagipun tak de sebab pun untuk aku rasa pressure semata2 gara2 orang yang aku xkenal pun.
tapi bila orang yang aku kenal, which is family, relatives or friends yang tanya, memang aku rasa pressure semacam.
terasa macam aku carry everyone's hope.
tolong la jgn tolong jawabkan bagi pihak aku.
dan tolong la jgn tambah lagi rasa pressure aku ni.
better jawab "duk goyang kaki je dekat rumah" or jawab je "tak taw".
aku pun tak serabut.tak tensen.
boleh?

sekarang ni pun tetibe aku rasa pressure aku berganda ganda.dua hari lepas, nenek aku bagitaw yang mak sepupu aku dah dapat sambung master..abah aku tanya aku apsal aku tak dapat lagi sambung..mana la aku nak dapat..aku kan baru apply..supervisor aku baru je lapor diri awal bulan ni..baru la aku boleh apply.
aku malas nak explain.aku rasa pressure.aku bukan dengki sebab makcik aku dah dapat offer.tapi sebab aku rasa tertekan sebab aku kena atasi dia.or at least sama dengan dia.bukan dengki.aku rasa pressure sebab again aku kena compete.atau memang dengki namanya tu?lantak lah.yang penting, dengki aku ni tak membawa keburukan kat dia..cuma pressure aku je

it is hard to meet everyone's expectations.not even close.impossible.
tak reti la nak explain macam mana.aku rasa ayat aku semua dah berterabur.yang penting nya, aku tak suka orang pandang aku dengan expectations.dan aku tak seronok nak compete.kalau nak ikutkan, tak sepatutnya aku amik kisah pun dengan orang sekeliling aku yang nak sambung belajar ke, apa ke.kalau nak amik kira pendapat semua orang, seinci pun kita tak gerak kemana.tapi tu laa.sesekali datang juga negative thoughts.that's it.

kalau yang tak paham tu, sila ambil kelas mentafsir kata2 aku.seminggu dua kali aku conduct kelas ni.bayaran ikut jam.wakaka.ok tak kelakar.

ahh tak puas jugak rasa hati ni.rasa macam tak terluah sepenuhnya.benci la.benci.benci.macam tak jumpa sentence yang sesuai je nak explain.aku benci la feeling macam ni.

aku serabut.
pressure.
stressed.
miserable.
terrified.

i hate it.i hate all the thoughts.i hate this unsatisfied feeling.
i hate it.
serius.

No comments:

Post a Comment