gucciglasogon.se

Monday, December 10, 2012

kacang dan kepala dan perut

semalam pergi makan roti canai. dah tahap kebulur. kepala dah la tak berapa nak berkompromi dengan aku. dah nak habis makan roti canai tu baru aku ternotice yang dia campur sekali kacang dal kat dengan sambal tumis n kari. aku allergic dengan kacang. jadi gatal gatal n naik spot spot merah dan sudah pasti jururawat akan bertakhta di muka

tapi semalam kacang dal je, so aku ingat takde apa la kot. bukan kacang betul betul pun. (ada eh kacang tipu tipu?). sekali aroun 10 minutes macam tu, terkeruk keruk aku. mata gatal gatal. kaki aku tetibe keluar bintat bintat. hidung aku luka tetiba. berdarah lak tu. tapi sikit je la pun. selongkar bag aku, sebab biasanya memang aku ada carry extra ubat untuk allergic. sekali dahh habis. so tertahan tahan la gatal. sampai la ke saat ni. gatal bangett.

yang kepala aku ni pun satu hal. berdenyut denyut. semalam aku rasa dekat pukul 3 baru boleh tido. air mata tunggu masa je nak mengalir. sakit kott. aku memang ada migrain tapi biasanya kena time tengahari or time panas. ni malam buta pun sakit. dah dua minggu lebih rasanya. kat rumah kat Terengganu haritu pun aku pernah melalak sensorang tengah malam sebab sakit kepala. 

ubat migrain sebelum ni ok je aku makan. tapi lately ni macam tak berapa nak memberi kesan sangat dah. aku makan semalam, bukan makin elok kepala aku. makin bertambah sakit ada la. 

nak pergi klinik uitm ni pun macam dah segan rasanya. sebab rasanya baru last week aku pergi. senggugut punya pasal. pinggang dah la macam membengkak. ni tetiba nak cakap "Oh My God! Stress!!"..quote from Kang Gary. wakakaka

kalau pergi pn aku rasa aku nak request nak jumpa Dr je terus. haritu jumpa assistant dia, cikai gila buat kerja. dah jelas nyata aku tulis ubat apa aku tak boleh makan, lagi dia bagi ubat tu untuk aku.

bila aku bagitau aku senggugut, dia terus je "ok inject je".
wadehel?
sudahnya bila dah inject and time nak amik ubat tu, aku tanya ubat apa dia bagi and nurse tu cakap dia bagi aku Ponstan (ye kot eja macam tu). aku cakap la aku tak nak. ubat tu buat aku lagi berguling guling sakit dalam perut even dia couplekan dengan ubat gastrik pun. memang tak la aku nak makan lagi. so dia tukar ubat lain. bagi ubat yang agak cikai gitu. pun aku tak nak. sebab aku tau level senggugut aku macam mana dan aku pun memang ada regular type of medications yang selalu aku amik untuk tahan sakit. dia cakap ubat tu ada tapi takboleh bagi. 

at last Dr tu keluar and panggil aku masuk bilik dia. dia inspect balik semua thoroughly and tukar semua medications aku. sengsara jugak la. jalan terkangkang kangkang sebab perut sakit. aku pun tak tau kenapa tapi kalau perut aku sakit, aku memang akan berjalan ala orang berpantang gitu. aku rasa it reduces my pain a bit.

sebab tu dulu aku pernah pergi klinik untuk injection time period ni, ada sorang akak ni tanya aku, "baru bersalin ye dik?"..huahuahua..aku jawab la aku senggugut.. dia kemain lagi minta maaf..ala takpe. semua orang pun pandang aku semacam. time tu pulak aku pergi dengan sepupu aku yang lelaki. haruslah diorang ingat tu laki aku. mana tak nya, gaya pakai kain batik, jalan slow slow, pakai stokin rasanya time tu. pakai tudung ekspress. rambut ikat tinggi. pakai sweater.

sepupu aku yang kecik pun pernah sound aku bila aku pakai camtu

"kak long ni, nak kata ada anak kecik, xde pulak. nak kata bersalin, pun tak. berpantang pun tak. kak long meroyan agaknya"

cis!

No comments:

Post a Comment