gucciglasogon.se

Saturday, December 8, 2012

terperanjat tapi takpe aku paham

semalam aku sepatutnya ke langkawi, ada field trip untuk Hydrography tapi disebabkan beberapa masalah, aku tak jadi pergi. so dah alang alang aku kat kampus, aku pergi melepak dengan Supervisor aku. melepak tu maksud aku, aku ikut dia masuk kelas time dia bagi lecture. daripada aku balik bilik dan terbongkang. sekarang nak start tulis proposal baru tapi tak tau nak start dari mana, aku tukar tajuk tapi aku kena discuss dengan tiga tiga SV and co-SV aku. punya la memasing busy. macam mana tah aku nak menghimpunkan mereka bertiga ni

ok berbalik pada cerita semalam.
SV aku ni tengah tengah mengajar tu ada dapat call untuk meeting pulak. so dia habiskan lecture dia awal.
then ada few students yang belum sit untuk quiz subject dia. dia pulak ada meeting.
next week dia outstation.
so dia minta aku tolong tengokkan.
disebabkan daripada few students tu, hanya 2 orang yang berani untuk terus datang jawab quiz tu, maka aku pun held quiz tu dekat bilik SV aku aje.
dia yang offer. so aku malas nak mencari bilik lain.
so kiranya kami bertiga la dalam bilik tu.

then tengah tunggu diorang jawab quiz tu, ada call masuk.
office punya.
so aku jawab la. kot ada urgent calls 
aku pun tak paham nape aku gatal p angkat.
sekali bini SV aku

call pertama:
dia: hello. 
aku: ye hello. Prof xde.dia ada meeting.
dia: ok. 

terus dia letak phone.

then budak berdua tu dah siap jawab, aku pun nak kunci bilik and nak pergi hantar kunci kat bilik meeting SV aku tu.sekali phone berbunyi lagi.

call kedua:
dia: hello
aku: ye. hello. Prof meeting..
dia: u siapa?
aku: saya student Prof
dia: u buat kerja dalam bilik suami saya ke?
aku: ehh tak. saya tolong tengokkan student Prof. budak degree. ada yang belum ambil quiz lagi. Prof minta saya tolong tengokkan sebab dia ada meeting
dia: oh u student dia dari UMT tu ke?
aku: iye saya. Prof pergi meeting. ni pun dah nak keluar dah.
dia: ok.

terus letak phone.

ohoooooooooooooiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii. gila cuak aku. berdebar gila aku. dah gaya tanya pun macam ada suara marah gitu sket.
memula aku pun macam "eh apsal nak cemburu bebeno ni. Prof tu dah macam atuk aku kot. umo dah lebih kurang atuk aku. lagi nak cemburu"
tapi beberapa minit lepas tu, aku pikir balik, aku rasa aku faham.
dia tak tahu aku student Prof dan dia tak tau aku kat bilik dia bukannya berdua dengan Prof. tapi dengan students dia. kalau aku kat tempat dia pun, aku akan buat yang sama. ntah ntah aku pergi pejabat laki aku terus.huahuahua.oktakklaka.
mau tak terkejut bila call laki kita, pompuan lain angkat?

Puan tu pun bila aku explain, dia takde membentak bentak.
so even aku adalah gila terperanjat dan cuak pada awalnya, aku faham keadaan tu.

aku pun cakap kat Prof yang wife dia call and aku jawab, aku ingatkan dia nak marah.sekali dia cakap, "xpe.abg i sakit sebenarnya. itu yang huru hara sikit".
see? maksudnya neither of them intends to hide anything from one another

lagipun ini bukan kali pertama aku kena begini
hukhuk
sebelum ni pun aku dah pernah kena sound ngan sorang pompuan ni
apa kena tah nya
laki dia sms aku memalam buta, dan aku tak reply pun, boleh pulak nak marah marah aku
aku dah explain elok elok
lagi tak nak dengar sampaikan at last aku admit yang aku ni dah kahwin. laki aku dah menjeling jeling sebab reply sms dia tu tengah memalam buta

dia selamba badak pegi tanya aku, laki aku tak marah ke aku kawan dengan suami orang pulak tu
ohoooooooooiii. nampak tak kau tulis apa. "berkawan" kan?
so aku cakap la.laki aku bagi kebenaran untuk berkawan selagi mana aku tahu batas aku kat mana (ini ayat yang Teddy cakap kat aku). lagipun aku kawan dengan siapa pun aku bagitau 'suami' aku tu walaupun hakikatnya aku takde suami.wakaka.
aku dah panas hati dah time tu, aku tambah lagi "saya dengan suami saya berterus terang dan kenal kawan masing masing. tak sembunyikan apa pun. u sepatutnya lagi tahu sebab u dah lama kahwin. ini semua benda nak berahsia, mana tak huru hara"..

aku dah geram time tu.takde dah aku nak panggil 'akak'. apa ke 'tak-berapa-cerdik'nya la.aku dah cakap memang aku takde affair pape. affair kejadahnya tah. yang laki dia pun satu. pergi sms sambut merdeka kat aku tengah malam buta tu kejadahnya la. kau dah berkawan dengan aku, tak reti bagitau bini kau?so selama ni bila aku kirim salam, tanya wife kau sihat tak, kau tak pernah la sampaikan?
bangang ok.
kalau aku ni nak ber'affair' dengan kau, takde de aku tanya pasal wife kau.
tapi aku rasa dia tahu yang kitorang ni berkawan tak lebih dari sekadar adik/abang/kawan.tapi silapnya sebab kau tak terus terang dengan bini kau. aku niat berkawan bukan semata mata dengan kau. tapi dengan bini kau juga. tak paham eh?

dah aku cakap camtu, mula la nak mengadu "suami saya tak cerita pape. dia banyak berahsia"
hellooo!
itu rumah tangga kau ok, jangan cerita keburukan laki kau kat aku.
bila aku cakap camni "i rasa kan,u ni suka pandang negatif kat husband u, and dia pulak berahsia. itu la masalahnya. cuba bawak berbincang kalau ada pape"
lalu dia pun dengan cekalnya pergi libas aku balik "i rasa, u ni mulutnya boleh tahan jugak ye laser"

ahh aku fedulik ape.
sudahnya aku cakap "u yang xnak faham. berpuluh kali i cakap i xde affair dengan laki u. lagi taknak faham.memang patut la kalau i kurang ajar pun. dah la. i nak tdo. esok i ada trip dengan husband i"
then aku block terus nombor dia
buang masa je aku melayan orang tak berapa masak ni

kalau betul aku ada affair dengan laki kau, nescaya aku sudah mereply sms beliau malam malam buta tu
kalau betul aku ada affair dengan laki kau, sms aku mesti bukan yang skema skema je. mesti berkasih sayang bagai
kalau betul aku ada affair dengan laki kau, nescaya aku akan takut dan reply sms kau dengan penuh ketakutan dan kegabraan

tapi TAK ok?
aku tak reply sms dia.
kalau aku reply pun, apa yg patut je and skema skema. takut ok nanti org salah anggap tapi tetap orang salah anggap jugak.
aku reply sms kau dengan yakin dan berani sebab aku tak salah.

kau tanya aku beberapa kali dan masih tak percaya, ok takpe aku faham. aku pun mesti rasa yang sama jugak kalau terbaca mesej yang laki aku anta kat orang lain
tapi berpuluh kali aku gtau kau tetap nak suspicious?
kejadahnya
dah dengan bukti bagai aku bagi
lagi taknak percaya
dari kau tanya aku, kan lagi bagus kau pergi tanya laki kau

yang si laki ni pun satu. dah tak reti nak berterus terang dengan bini kau ke yang kau kawan dengan aku, sama macam kau kawan dengan orang lain?
at least benda ni takkan jadi.

tensi ok.
tapi sekarang aku sendiri rasa, aku dah tak salahkan dia 'sangat'. sikit sikit je.
sebab kalau laki aku pun yang buat camtu, aku pun huru hara jugak.

itu la namanya karma.
selagi tak kena kat diri sendiri, kita takkan paham.
so sebelum aku terkena, better aku cuba pahamkan apa yang aku akan buat kalau aku sendiriberada kat tempat orang tu.

mintak jauh laki aku buat camtu nanti.
nak berkawan boleh. tapi biar jadi kawan aku jugak.
sama macam aku berkawan dengan lelaki mana pun, moga boleh jadi kawan dia juga.

tapi itu soal masa depan.kita tak tahu.
mungkin esok lusa aku berpikir cara lain. kita tak tahu apa yang jadi hari esok.
cuma minta jauh la kalau laki aku ada affair nanti.
nak affair ye bang?
boleh takde hal.
meh sini aku 'kasi'kan burung kau.bagi burung lain makan.
pastu kau nak beraffair pun pergi lah bang.
kot ye ada lagi yang nak kan kau.
oklawakmelampau.

tapi serius.
minta jauh.
takde orang nak kongsi kongsi ni.
ke ada perempuan yang suka?



No comments:

Post a Comment