gucciglasogon.se

Thursday, March 12, 2015

Kopiah, jubah dan polis

Pekerjaan/Pakaian KADANG KALA tak semestinya menggambarkan peribadi. Tapi tolong lah, jangan rosakkan nama pekerjaan/pakaian yang kau pakai tu dengan peribadi dan kelakuan kau yang huru hara tu.

Kalau berkopiah, tolong bukak kopiah tu dulu masa nak bercakap soal hal dalam kelambu orang lain. Sebab nanti gara gara kau, akan ada orang pandang "choii, pakai kopiah tapi perangai haremjadd".

Kalau berjubah dan bertudung labuh, tolong tukar dulu pakaian kalau nak menghina mengumpat keji orang lain. Sebab nanti gara gara kau, akan ada yang memandang "choii, bertutup litup tapi mulut puaka"

Dan kalau anda polis, dan sedang memandu kenderaan jabatan, tolong jangan langgar undang undang jalan raya dan recklessly driving, contohnya memotong di garisan double line di Grik dan memotong di laluan salah dia flyover ke Kangar. Nak buat jugak, jangan guna kenderaan jabatan anda. Sebab nanti orang (read: me) akan cakap "ek elehh. Polis pun langgar undang undang".

So please please please. Time na buat jahat tu, jangan libatkan pekerjaan murni kau, jangan libatkan pakaian Islamic kau. Sebab nanti akan rosak nama Islamic tu, rosak nama polis tu.

Kenapa hanya 3 golongan ni yang disebut?

Sebab aku punya sejarah dengan mereka ni.
Dan mereka ni aku put high expectations, tapi akhirnya jatuh tergolek.

posted from Bloggeroid

No comments:

Post a Comment