gucciglasogon.se

Sunday, May 4, 2014

Gloomy Sunday

Still kat Pangkalan lagi. Tunggu crew boat hantar Pengarah ke Langkawi. Masuk harini, esok depa ni balik darat..setelkan hal ofis and balik amik OC. Selasa masuk balik.

Aku tak tau nak gelak ke apa ni. If ikut balik pulau harini, esok n selasa i'll definitely be there alone. Well not actually alone. Ada lagi 3 cleaners Myanmar. Tapi cleaners tu semua lelaki. Aku bukannya tak biasa surrounded by guys kat pulau. Cuma less comfortable sebab diorang not Malay. Aku tau bunyi macam gila racist kan. Tapi ntah ler.

Plus pulak badan ni langsung tak nak cooperate these past couple weeks. Last Sunday aku dah collapse kat jetty. Sakit dalam perut and pinggang pun sakit sama. Memang takde nak malu dah time tu. Menangis terus kat situ. Perut memang dah sakit. Ombak kuat. Memang menghempas hempas la bot tu. Mendapat la kan aku.

Ni pulak dari semalam duk sakit dalam perut. Tengah tidur pun boleh terjaga lagi sebab sakit. Boleh endure lagi. Cuma tak selesa la. Nak gerak pun terbatas. Kalo constipate lagi la. Macam kena toreh dalam perut ni. Kalo gagahkan jugak pergi pulau, angkat water sampler, carry hydrophone tu lagi..mau keluar usus aku karang.

Nak pergi hospital memang tak la kan. Aku sebenarnya dah give up dengan medical ni. Kalo demam/senggugut aku p jumpa doktor. Sebab aku tau insyaallah boleh hilang sakit. Tapi bila bab sakit yang memang dah beranak pinak dalam perut ni, memang aku give up. Sebab macam dah boleh agak jawapan Doctor.."awak sihat..takde sakit apa..saya tak jumpa apa pun yang tak kena".. Aku pun takmau nak jadi bahan experiment depa dah.. Masa dalam treatment tu aku akan jadi manusia yang patah semangat. I dont want it. Not again.

So biar je camni.
Kau nak sakit sangat kan?
Fine. Sakitlah.
Bila dah agak agak air mata tu nak menitik, baru la aku mengagau cari ubat.

As for now, mari jalan dengan penuh sopan dan kepit kepit.
Jalan macam biasa memang akan mengundang rasa sakit.

No comments:

Post a Comment