gucciglasogon.se

Wednesday, May 14, 2014

Hantu pulau

Akhirnyaaa..after more than a week at pulau, dah boleh tengok daratan. Kekeke. Tapi sat je la. Esok pagi dah balik pulau. Balik sebab nak guna internet je pun. Nak cari journals sket.

Semalam kan, aku nyumpah seranah kat "benda" tu. Aku lepak jeti petang semalam. Nak balik ke Pusat (bilik) dari jeti tu kena lalu satu selekoh kat jeti tu jugak. Kat selekoh tu la selalu ada benda bertenggek. Dulu pun penah nampak bertenggek kat situ. Muka dah la buruk. Ingatkan aku je yang nampak..sekali abg staf yang jalan sekali dengan aku pun nampak.

Yang kes semalam ni camtu la. Masa nak sampai kat port dia tu, boleh pulak aku ternampak dia bertenggek atas batu tu. Dah la aku jalan sorang semalam. Orang lain tak gerak balik lagi. Dan dan aku jalan mengundur. Pastu cakap kat abg yg tengah jalan ke arah aku, "jom abg.lepak dulu lah.sat gi baru balik.lahanat betul.p bertenggek atas batu tu pulak".

Gelak sakan member. Then masa nak balik, aku jalan dengan lagi dua orang abg staf ni. Sorang jalan laju, tak pandang kiri kanan dah. Yang sorang lagi tetiba "ya hananaa ya hananaaaa"..depa nampak something lagi rupanya. Haihh la. Menjadi jadi betul kebelakangan ni. Malam sebelum tu pun depa nampak dah.

Aku nampak kat dapur jugak. Bertenggek atas tanah curam kat tepi meja makan dapur. Barua sungguh. Aku dah la jalan sorang. Pastu asal malam je bau nasi minyak. Bau nasi lemak. Bau makanan. Malam pulak nak lepas kul 12malam.

Tu antara sebab lain aku balik sekali malam ni. Dah "mereka" duk mengganas sakan..baik aku blah sebelum aku kena untuk kali ke berapa belas dah ni. I is pentakut tau. Tapi tak setakut abg ni sorang. Lawak betul. Nak p minum air kat dapur pun ajak aku teman sebab takut. Hoihh. Baru pukul 8malam hoihhh masa tu.

"ema nak p mana?dapur?teman abg boleh?abg nak makan ubat..tapi air takde.takut nak p sorang"

Hehe.sabar je lah tauu.

No comments:

Post a Comment