gucciglasogon.se

Tuesday, February 5, 2013

Mourning Monday.Teary Tuesday

blog ni maybe dalam beberapa hari/weeks ni akan mengandungi unsur unsur beremosi.. emosi yang aku sendiri tak tau nak define macam mana..

cuma apa yang aku rasa, sakit. aku cuba tak fikirkan. and it worked, sekejap. but then still terfikir. cuma dah tak menangis. yesterday was tough. menangis tak berhenti. tak tau nak cerita dengan sape. dalam ni rasa terbeban. rasa patah hati. rasa sedih. rasa marah. rasa terkilan. bercelaru. aku call kawan aku, Sebastian just untuk bercakap. tapi pasal hal lain. aku tak cerita. aku tak rasa nak cerita. so mampu nak berhenti menangis.

tapi malamnya, i still cried. dalam bas, everytime aku pejam mata, pain tu datang. 
aku tak tau mana nak mula.
aku tak tau siapa yang salah.
agaknya aku yang salah.
sebab aku pilih untuk percayakan dia.
kalau aku pilih untuk tak percaya, aku takkan kena tipu.
but how can u dont trust a person u love wholeheartedly, kan?

tapi sayang. orang yang aku sayang sepenuh hati tu, tak pernah wujud.
it was just a character yang 'he' made up.
it was a perfect lies afterall. or maybe it was my fault for being so blind, not be able to see.
aku sayangkan orang yang tak pernah wujud.
aku cintakan orang yang tak pernah ada.
it breaks my heart sangat sangat.

sepanjang 2 tahun ni, hubungan ni semata mata berdasarkan penipuan. 
nama dia, life dia.
i fell in love with Ameer Imran bin Muhammad.
lelaki yang tak pernah wujud.
lelaki yang direka namanya oleh 'dia'

siapa lagi yang ada untuk aku panggil syg, teddy, tetott, cheeky mushroom semua tu?
aku nak kawen dengan siapa  nanti?
that Ameer promised me yang dia akan jadi my husband
Ameer yang tak pernah wujud
wujud sebab diwujudkan oleh 'dia'

'dia' create Ameer. he claims his name was Ameer. tapi kuasa Tuhan tu hebat..'dia' lupa agaknya..Tuhan dah tunjukkan..
'dia' yang create Ameer..fizikalnya, dia sendiri Ameer, that he claimed he was
tapi orang yang aku sayang tu adalah watak yang 'dia' ciptakan
yang dicreate untuk buat aku jatuh sayang
untuk buat aku belajar menyayangi
untuk jadi kekasih aku

tapi Ameer tu tak pernah wujud
orang yang aku sayang selama ni tak pernah wujud
tak pernah ada

to 'dia' yang create Ameer,

saya tak salahkan awak sebab create Ameer.
saya tak salahkan awak bila saya sangat sayangkan Ameer
saya tak salahkan awak bila saya dapat tahu yang awak bukan Ameer. segala yang awak ceritakan selama ni tak betul. saya tak salahkan awak.
saya salahkan diri sendiri. sebab percayakan awak.

if only saya tak percayakan awak, benda ni takkan jadi.
if only saya tetap keraskan hati saya untuk tak bercinta dulu, takkan jadi macam ni.
if only saya kuat, saya takkan menangis dan demam macam sekarang.
if only saya tabah, air mata saya takkan mengalir.
if only saya ikhlas orangnya, saya akan redha dengan semua penipuan awak selama ni.
if only saya tak percaya segala ucapan sayang awak, saya takkan terluka macam ni
if only saya tak percaya bila awak kata serius dengan saya..
if only saya tak letak hopes dengan awak..
semua salah saya,
bukan salah awak.

awak menipu, itu salah. itu je salah awak.
awak (or Ameer yang awak createkan) selalu maafkan perbuatan saya.even saya sendiri dah tak tau if awk betul betul maksudkan or sekadar menipu lagi untuk kali ke berapa.
tapi maafkan saya..saya tak mampu nak maafkan awak.
kasih saya bukan untuk awak. its for Ameer yang tak pernah wujud tu.
Ameer yang awak claim as ur name. saya tak tau nama awak yang sebenarnya pun.
dan saya pun taknak tahu.
saya padam semua sms awak. semua gambar awk. even ur contact. sebab tu mengingatkan saya yang awak createkan Ameer untuk saya cintai, untuk saya sayang but at the end awak break every single thing. my dreams. my hopes.

hati saya sakit. sedih. terkilan.
kenapa saya percayakan awak at the first place?
saya dah tak tau apa yang saya rasa. sometimes macam tak rasa apa pun. sedih tapi air mata dah taknak keluar. taknak sedih, tapi air mata keluar tak berhenti.

what happened, happened.
benda dah jadi. cuma saya nak tanya awak,
1. kenapa?
2. kenapa awak pilih saya untuk awak sakitkan?
3. apa salah saya pada awak selama ni?

pulangkan Ameer saya yang tak pernah wujud tu..
saya tak nak awak.
mungkin awak create Ameer dan maybe pada awak, Ameer tu awak.
tapi bukan pada saya.
Ameer saya xkan pernah sakiti saya.
Ameer saya sangat sayangkan saya.
Ameer saya baik orangnya.
Ameer saya penyayang, jujur orangnya.
Ameer saya cukup sempurna untuk saya

awak bukan Ameer saya.

tapi siapa saya nak lawan takdir, kan?
awak dan Ameer memang orang yang sama. even sejuta kali saya deny, awak tetap orang yg sama
cuma bagi saya, tetap tak sama.
orang yang saya sayang, bukanlah orang yang wujud zahirnya.
wujud kerana awak yang pilih untuk wujudkan dia..untuk kaburi saya

2 tahun saya spend masa dengan orang yang tak pernah wujud
tak terdetik langsung ke rasa kesian or rasa bersalah?
mungkin tak..sebab saya meaningless pada awak.
if saya bermakna untuk awak, awak takkan sakiti sayan macam ni..

tak boleh nak taip lagi dah. laju je air mata keluar.
but it feels better. kata orang, we need someone close untuk kita ceritakan masalah kita supaya tak terbeban
tapi aku tak tau siapa lagi yang ada untuk aku percaya lepas apa jadi..
tapi sekurang kurangnya meluahkan semua kat sini pun dah lega sikit. bukannya orang kenal pun..:P


i'll remove his name dari blog ni..anniversary, everything dekat sidebar tu
it reminds me much about 'them'
entry pasal adia, aku takkan delete. biarkan.
ni diary aku. setiap hari ada benda baru yang terjadi dlm life kita so takkan tiap kali benda tak best jadi, nak remove semua, kan?macam Elia cakap..:)


kadang kala rasa macam dah strong enough.
tapi kadang kala rasa tak.
alangkan dulu bila takde pun demam, sekarang?
ye. demam. tapi aku yakin aku akan sihat dan jadi kuat..aku kan kuat..:)

aku tak tau dah apa yang aku rasa.
it hurts so much that my heart dah jadi numb

if only aku bercinta dengan orang yang wujud..
sampai hati 'dia'..

No comments:

Post a Comment