gucciglasogon.se

Monday, March 11, 2013

kisah adik beradik

tadi abah call..tanya pasai baby putih aku.
then abah suh call adik aku kat Pattani..since aku cakap nak balik
and angah and adik aku yg number 3 tu pun balik
so abah cakap takpe dia p amik. boleh la gather gather together gether kan

tapi adik aku ada exam hari isnin..and dia balik renew passport hari rabu je
tak balik rumah. terus p sana balik.
weekend ni ada something jadi and after that thing setel, abah hantar adik aku number 3 balik PD

so tak sempat nak hantar adik aku yang bongsu balik Pattani..
kami balik nanti tak cukup sorang la nak berkumpul
sedih gila aku bila adik aku tanya, "along, balik lama tak?"
aku balik kejap je..tak sempat jumpa..
then dia diam. aku cakap la, takpe kita jumpa lain kali. bulan 4 ke. 
dia cakap ok tapi nada suara dia lain gila.
macam sedih.

aku letak je phone mata terus berair air.
aku message adik aku number 3, si Bujal.
menangis lagi aku. terasa sangat. sebelum ni selalu je ada kat rumah.
selalu gaduh gaduh, then 10 minit lepas tu kang gelak gelak balik
tapi sekarang masing masing dah sibuk dengan urusan memasing..:(

aku ni dah bangsa cengeng if melibatkan family dan "org yg aku sayang"(dulu)
Bujal tu laaaaagi la cengeng. aku menangis dendiam je. tapi lelaki itu, huh. lagi dasat nanges
dia menangis tak hengat if involve family. hal len dia kental je. orang kata apa pun dia buat derk
tapi bila bab family, sensitif sungguh.xboleh tengok abah diam, or sedih. mula la. 
padahal abah aku rilek je.takde apa pun. tapi dia......
menangis macam orang mati bini.
maybe sebab abah ummi ajar kami support and protective over each other agaknya

macam sekarang. aku nak beli something. and abah cakap beli bila aku balik arau nanti
tapi takleh.aku nak beli and bawak balik sebab aku nak adik2 aku guna juga. and tengok apa aku beli
aku takleh beli and aku je guna.
aku rasa berdosa ngan adik adik aku.
hahahah.bangang sungguh

ok nak sambung masak.

till then, 
Mommy


2 comments: