gucciglasogon.se

Tuesday, July 10, 2012

kami yang lapar dan aku yang malas masak

harini esok dan lusa aku adalah tinggal berdua dengan abah aku..umi dengan angah pergi hantar adik aku nombor 3 register untuk semester baru kat Port Dickson..aku malas nak ikut dan abah aku plak tak boleh tinggal kerja..dan sekarang ni aku dan bapak aku belum lagi makan apa apa..wawawa..pagi pagi lagi aku dah warn abah aku yang aku tak nak masak..aku memang kurang sket la nak masak..time sihat pun aku malas, apatah lagi skang..

tapi petang tadi lepas aku dan abah aku dua dua dah balik keje, rasa macam tak patut plak tak masak pape..so aku pun nak masak nasi..sekali abah aku tanya..nak buat apa?aku jawab la nak masak nasi..then beliau tanya lagi..nak makan dengan apa?ngahahahaha..disebabkan dia tahu aku tak de lah reti sangat nak masak dan kalau aku masak pun memang 2 3 jam nak masak satu hidangan, dia pun cakap kat aku, tak payah masak..kita keluar makan nanti..tapi tunggu abah balik meeting dulu..

aku dah tunggu dekat 2 jam dah ni..tadi balik ingatkan dah abes meeting..sekali balik amik buku cek dia..keluar balik..aku dah nak naik kebulur ni..

tengok la aku punya malas nak masak..wakaka..aku boleh je masak tapi aku ada sedikit geli nak pegang bahan bahan mentah macam daging, atau ayam yang belum potong..nak siang ikan pun memang haremm la aku buat.aku tak tahan bau tuhh..kalo pegi pasar memang aku tak lalu kat area2 tu..kalo lalu pun, aku punya tahan nafas, separuh nyawa

parents aku pun dah faham sangat dah..sebab tu diorang pun awal awal lagi akan suh aku pegi jauh jauh kalo ada item2 berbau especially bau ayam yang banyak..dan aku takleh tengok daging mentah yang masih merah tuh..memang kompom aku muntah..pasar pun pasar la

lagi satu..parents aku tak memaksa sangat aku untuk belajar masak..sebab umi aku cakap, sume ni aku akan pandai sendiri bila sampai masanya..contohnya bila aku duk kat rumah sewa dulu..kut mana2 pun aku kena juga belajar beberapa hidangan nak masak..masa tu memang sedih gila..teringat makanan kat rumah..wakaka..sebab tu la aku pun tak berapa kisah sangat..teddy pun aku rasa tak pernah bising pun even dia tahu aku masak selalu tak jadi and ke tanah semuanya..dia pun bukan jebis yang tiap kali waktu makan kena makan..breakfast pon dia skip..lunch lagi..aku cuma perlu risaukan dinner je..alah..kita kaw team makan luar la ye sayang?wawawawa..kasi goda n servis baik punya sebelum dinner tuh, tara hal punya..wakakaka

No comments:

Post a Comment