gucciglasogon.se

Friday, July 20, 2012

takde apa pun

i've been clicking on my url and close it and click it again and close it again over and over again..dont know what to update that i have no latest updates pun..tapi ada la rupanya..few quick updates gitu je la pun

1. yesterday i went to this Jilid Store..i should have handed my thesis last week but the mistake was mine though, that i chose wrong colour for my thesis cover..i paid rm120 for 3 wrong colored  hard binded thesis of mine..and my head of department asked me to change the colour..faculty will not accept the one with the different colour..so i went to other store which recommended by my lecturer..Mr Azlan..he is a very sempoi type..later aku cerita sal tu.

ok so i went to this recommended store on thursday and the pakcik promised that i can collect the hard binded version on sunday/monday..so i waited and guess what, everytime i called, he was like 'esok pagi la ye datang ambil' so i was like 'ok'..when i called again the other day, boleh dia cakap 'kan pakcik dah cakap.siap kang pakcik call'..wth?it happened over and over again that i cant wait..i'm not such a patient person pun..so yesteday i went to that store and snapped at them (pakcik and all the staffs)..i said 'dari hari ahad lagi janji..lepas hari ahad, hari isnin, pastu selasa..ni dah hari khamis.bila nak siap ni?' dengan muka yang dah bengang2 kan..so that pakcik immediately like 'ok xpe kita tinggal dulu yang lain..kita siapkan awak punya dulu..pukul 2 nanti datang k'..so i went hanging around with Idora..

sharp at 2, i went back and thank God, he finished..kalo x, memang keluar la segala amukan puaka aku karang..so theses were all have been handed to my PITA coordinator yesteday, no more worries of failing..apa kena tah..markah dah ada dah pun..nonsense thought..as usual la kan..nonsense thought tu memang aku punya close fren sejak dulu

2. petang semalam jugak lepas aku balik dari mengamuk kat kedai pakcik tu dan hantar aku punya thesis tu semua kan, aku ikut parents aku keluar..otw nak balik rumah daddy aku bawak aku ngan mummy aku pergi pasar malam..and guess what i heard something yang my dad cerita dekat my mum..pasal ajaran sesat sorang hamba Allah ni..ada patut dia pesan kat anak dia camni, 'kalo ko nak kawen, ko kena cari pompuan yang buntut dia besar..sah sah nanti pa*tat dia pun besar'..i was like, wth?gila la.istighfar mak aku..

anak dia tuh umo 28 n belum kawen lagi..sekali my dad gtaw yang dia ajak my dad jadi besan dia.some sort of menjodohkan aku dengan anak dia la..aku dah cuak..sekali my dad cakap, 'kalo aku, aku on je..tapi ko tanya la anak aku, dia nak ke tak dengan anak ko'..wahahahahahaha..dia tuh pun 'ko ni memang..susah nak ajak bincang'..mmg la susah nak ajak bincang tapi selamat bagi pihak aku..parents aku bagi kebebasan sepenuhnya untuk pilih sendiri..lagipun aku dah ada worang lain dah pun..kan2 Teddy?

3. aku rasa aku punya muscle dekat perut dah membengkak..serius sakit bila batuk..batuk n selsema aku ni pulak xreti2 nak hilang..penat ahh..sakit gila..nih pun aku pegi bantai pakai bengkung..senak perut aku tp at least it reduces the pain a little..:(

4. aku tengah stress dengan nak buat proposal master ni..tak banyak pun..around 3-5 pages but i'm worried abt the literature review and method..this is not my first time pun but my previous research method was not on the survey, questionnaires and so on..i started to feel pressured..i thought the topic given before was so simple because it seems like it was!yesterday i met my SV and he explained everything..and information provided was not so convincing..i mean my research would be on electrical and electronic instruments, specifically on navigation, safety and communication used onboard a ship/boat but he said i should checked either instruments used in Malaysia is compliance with IMO regulations (IMO is International Maritime Organization)..tapi IMO tuh pasal environmental punya benda..apa kaitan plak?sepatutnya kena refer IEEC ke apa ntah..so i borrowed books from MSET with regulations on ABS and BV spec..(ABS and BV are the classification societies in shipping industry)

pening la aku..blurr betul..and yang paling pening, research ni adalah sangat complicated..the other day bila aku dapat tajuk nampak macam tak berapa susah sangat..tapi sangat detailed..SV aku cakap 'awak nak buat master..memang la kena lagi detailed'..huhuhu

this research will require me intuk conduct survey and pegi tengok sendiri dan menghitamkan lagi kulit aku yang sedia hitam ni dengan visit ke port/yard..satu Malaysia ok?huhu..dah ada checklist tuh semua, aku kena tgk compliance ke x dengan regulations untuk benarkan sesebuah kapal/bot tu turun ke laut, i mean sail..kena check dengan Jabatan Laut, Jabatan Perikanan..sesetengah owner tak kisah pun n jabatan ni akan luluskan je tanpa confirmkan instrument dalam tu macam AIS, GPS n etc..benda tuh sebenarnya penting..especially when it comes to navigation and communication..dari segi safey pun iye..and kalo benda ni memang terbukti dan jugak looseness of implementing the regulations ni jugak proven, aku kena come out dengan satu jalan, camne nak atasi..

selain dari tuh, survey nih jugak akan tengok level of training kat Malaysia ni, and apa instrument baru dekat market and paling banyak digunakan..aku rasa terbeban ni wehh..terbeban gila..huhu..Ya Allah..tolonglah aku..kasi aku idea mana mau start ni..next week dah nak kena tunjuk proposal..target research aku ni akan siap by 1 and a half year..satu tahun buat research, site visit, hitamkan kulit and so on dan another half year, writing..sempat ke weh?

aku sebenarnya kalo boleh xsuka orang tanya aku nak buat apa lepas ni..sebab aku rasa lagi pressure..aku cerita kat sini lain cerita sebab orang kat sini bukan kenal aku.tapi bila orang yang aku kenal tanya, tetibe aku rasa expectations to be met tu dah melonjak naik ke langit ke 3..

kan tadi aku cakap aku pergi MSET untuk pinjam buku tu..staf kat sana memang la tanya..xkan aku nak cakap pinjam nak buat assignment.assignment jadahnya.aku dh habis study.aku bukan bangsa yang reti menipu.so aku bagitaw la aku nak buat proposal nak sambung belajar..terus la sorang staf ni berdialog dengan aku..cmni lebih kurang:-

en mat: hurmm..lambat la awak kawen nanti
aku: apsal
en mat: biasa kalo dah ada kerjaya nanti, xsempat dah awak nak cari nih..sibuk dengan kerja je..kalau kawen pun, kompem mak ayah yang carikan
aku: Tuhan xde cipta kita ni sorang2..kan dah ada pasangan masing2..ada la tu nanti
en mat: huh.ada je yang takde pasangannya (aku dah cuak..)
aku: takpe lah en mat..umi saya cakap xpe kalo saya lambat kawen sebab kerja atau belajar, dia xkisah..umi siap warn jgn kawen awal lagi..
en mat: kalo dah cmtu, sukatilaa

ini yang aku pelik..apsal semua nak bagi aku cuak ni?

tadi cakap dengan umi aku pun, dah macam pelik aku tengok gayanya..aku sembang2 and terkeluar la yang pasal 'kawan cakap kan umi, kalo umo 28 tu kawen, muda lagi'..aku tengok muka umi aku semacam je..jangan la plak hendaknya kang dia suh aku kawen awal..kawen tu memang seronok tapi aku xrasa aku sedia la walau seribu kali aku nak pun..ampunn la..bukan sekarang..tahun depan la.hujung tahun ni ke..ehh?

aku rasa tadi aku nak buat quick updates je tapi apsal aku punya quick version ni begini?

No comments:

Post a Comment