gucciglasogon.se

Tuesday, January 8, 2013

couple bagi aku yang kolot

WARNING: entry ini bakal menyaksikan kemuntah-belahakan beramai ramai sekiranya dibaca. tidak sesuai untuk golongan mengandung dan mengalami morning sickness. tuii

ohoiiii..bila dengar orang bertukar tukar kekasih dalam jangka masa sekejap, berkali kali, sometimes aku wonder, kenapa senang sangat ye nak bukak hati kat orang yang baru?aku bukan nak pertikaikan. no. absolutely not. cuma aku curious. aku wonder. how is that possible ye?

aku sendiri kan, jujur aku cakap, selain monyet punya version yang beberapa hari (tu tak diconsider love..time tu menatang apa love pun aku tak reti), aku cuma ada seorang buah hati. umur aku dah 24 tapi itu la hakikatnya. aku start ada hubungan istimewa pun time aku umur dah 22. sadis. adakah kerana aku sangat hodoh kategori hitam hinggakan tak siapa berani merapati? atau aku terlampau gojes vogue de vasss kah?*pang sampai pengsan*.ngahahaha

aku bukan nak menunjuk yang aku ni setia la apa la.bukan ye kanak kanak sekalian.
ahkak cuma wonder why certain people boleh move on and bagi peluang pada orang yang baru?i mean in just quite a short time.

i've read before somewhere yang kita kena teruskan hidup dan cuba bagi peluang kat orang yang baru.
that is an undeniable fact la kan. tapi aku tak rasa aku mampu. aku salute sangat orang yang selalu berpandangan positif and keep moving on. well, i can keep moving on but i'll bring along my memories from my past life. cenggitu la lebih kurang. sampai bila, itu aku tak tau

macam aku sekarang kan, ada few friends aku yang suggestkan aku berkenalan dengan lelaki lain. bagi peluang kat lelaki lain. aku tau diorang buat sebab takut aku sangat kecewa nanti. alangkan teddy outstation or busy 4 5 hari tu pun aku dah demam, inikan bila clash.huhu.

kitorang memang long distance relationship but alhamdulillah dah bertahan dekat 2 tahun dah. gaduh biasa tu adat la kan. aku still lagi berkawan dengan lelaki. strictly berkawan. dia tahu bukan hak dia nak larang. cuma bila nak kenal lebih tu, aku tak rasa aku mampu.

kalau aku clash pun nanti, aku tak rasa aku boleh jatuh hati lagi sekali. mesti semua benda aku bandingkan dengan teddy nanti.
teddy baik.
teddy sabar.
teddy layan karenah aku.
padahal aku tak kenal pun lagi orang baru tu macam mana. 
aku sendiri yang tak nak bagi peluang.
peluang untuk berkawan, yes. sentiasa terbuka.
tapi bila bab cintan cintun ni, hati aku laaagi more to teddy. 
layan biasa biasa ada, but not to the extent of love la. like teddy always said, "awak bebas berkawan dengan sesiapa je.bebas nak bermesej dengan sesiapa je. as long as awak tau mana HAD dan BATAS awak"

aku pun tak tau la eh nak cakap camne.
yela. soal masa depan, kita tak tau kan. kalau panjang jodoh, alhamdulillah.
kalau tak, nak buat camne.
tapi setakat hari ni aku still rasa tak mampu kot nak bukak hati n jatuh hati kat orang lain dalam masa sekejap. maybe takes time. how long the time is, itu laaaagi la tak tau kan. lagipun at this age aku tak rasa it is suitable lagi untuk involve in a relationship with no commitment.nehiiii la kan.

ye. benda tu normal. normal untuk amik masa nak let go yang sebelumnya.
itu pasal aku wonder, kuat dan cekalnya hati orang yang move on dengan cepat ni.
atau diorang sebenarnya nampak je happening n look as if they are moving on but deep inside they cried to sleep every night? we'll never know la kan?

tapi itu lah. macam aku cakap tadi. itu soal masa depan.
and apa yang aku rasa hari ni, is just for saat ni.
mana la tau kot kot besok bangun pepagi kang tetibe aku dah terbukak hati nak bagi peluang kat orang baru pulak kan. tapi saat ni, my answer is still a 'NO'.




2 comments:

  1. heemmmm...apa yg penting..kita happy...jgn terlalu over..nanti diri sdiri frust..be cool n hepi in any condition.

    ReplyDelete
  2. ye..betul..
    life is once
    keep it simple.keep it happy.keep it positive!

    ReplyDelete