gucciglasogon.se

Thursday, January 31, 2013

trjumpa


Antara SEBAB mengapa REZEKI SUSAH NAK MASUK :-

~ Gemar mengungkit-ungkit pemberian
~ Asyik mencanang perihal duit yg tidak cukup untuk urusan itu dan ini
~ Berkira untuk bersedekah walaupun seringgit
~ Berkira untuk membantu memudahkan hal yg baik
~ Riak bila bersedekah
~ Banyak berbuat maksiat/kemungkaran
~ Tidak/kurang beristighfar
~ Tidak bersyukur/banyak mengeluh

--> REZEKI bukan sahaja dalam bentuk WANG, tapi KEBAHAGIAAN, PELUANG MENYAMBUNG BELAJAR, PELUANG KERJA, ANAK, JODOH dan lain-lain... Belajarlah BERSYUKUR atas setiap PEMBERIAN & ANUGERAH ALLAH

ni aku jumpa kat FB..page MyNewsHub..
hurmm..bila aku meluahkan pasal duit nak banyak guna, tu termasuk dalam "asyik mencanang perihal duit yang tidak cukup untuk urusan itu dan ini" ke ye?
aku tak berniat nak mengatakan or mengeluh pasal aku tak cukup duit. tapi memang aku dalam keadaan yang mana duit adalah sangat penting and segala yang tak penting tu, aku xkan guna duit aku.

aku rasa aku kurang bersyukur.banyak mengeluh. mengeluh kat diri sendiri. tak bersyukur sebab orang lain ramai lagi yang kelaparan. aku even tak cukup duit, xde la tahap mati kebuluran..:(

2 comments: