gucciglasogon.se

Sunday, January 6, 2013

saya mummy terlampau.

aku rasa kan, bila aku ada anak nanti, aku akan jadi seorang ibu yang teruk.
teruk maksud aku bukannya dari segi perangai..aku kan baik.haktuihhhh.
tapi maksud aku teruk dari segi terlampau spoilkan anak.
sekarang aku faham kenapa cousin aku redha je dengan perangai anak dia.

kenapa aku rasa aku akan spoilkan anak anak aku?
lagikan 'anak anak' aku yang bukan kategori manusia tu pun aku terlampau sayang sangat, apatah lagi la kalau anak anak aku tu manusia yang sebenar benarnya dan nak lagi kalau aku bela dari kecik kan. tak kisah la aku sendiri lahirkan ke tak tapi as long as aku jaga sejak kecik, lagi laa berganda ganda kekdahnya aku rasa aku memanjakan mereka.

'anak anak' aku sekarang are kittens. aku kan banyak spend masa kat rumah lately.
so memang aku jaga betul betul. aku tak letak kat luar sebab taknak nanti dia sejuk.
aku hiaskan 'rumah' diorang kat tepi rumah aku.
aku cover tak nak bagi kena angin.
aku suapkan makanan dari kecik sampai la sekarang ni diorang (Nan n Capang) berdua tu kadang kadang tak reti makan benda yang jatuh kat lantai. it has to be either me feeding them or  letak dalam pinggan makan dia. otherwise diorang tak reti makan.
diorang ni akan duk dalam rumah dari pagi sampai maghrib and most of the time, diorang poop n pee dalam rumah. tapi xmerata. ada 2 spot yang selalu diorang melepas. aku tak marah. instead aku cucikan aje be it 2 3 times a day.
if aku marah sekalipun, tak kan lama.aku sedih.
aku denda letak kat depan sliding door kejap je dah mengiau nak masuk dalam rumah.
dah lah hujan time tu.
sedih aku..:(

i would rather cuci semua 'buangan' diorang daripada biarkan diorang sejuk kat luar.
aku takleh sangat sangat dengar diorang mengiau. aku sedih.
kang elok je dua beradik tu mengiau takde apa, aku yang berair mata. emo lebih.
tapi sekarang dah tak buang air dalam rumah dah.dah pandai buang kat tempat sepatutnya.
pandai anak mummy kan?
:P

abang and kakak si Nan n Capang sebelum ni tak berak dalam rumah sejak kecik.
tapi yang ni tak tau kenapa.
susah nak didik.
aku jentik jentik sket or piat dengan lidi kang dia jadikan lidi tu mainan dia. langsung tak takut.
kalo yang abang2 n kakak2 diorang ni dulu, dengar je suara abah aku or abah aku bersin or batuk, berterabur lari semua. apatah lagi kalau abah aku marah diorang.
tapi bebudak berdua ni haisyy takde de nak berganjak. lagi dia betulkan duduk and pandang abah aku dengan muka mintak nak kena lempang ada.

budak berdua ni kan, lesen besar betul. tengah elok aku selimutkan n tido kat sofa n tengah syok duk lena tido, dia dengar je aku makan keropok, berlari la jawabnya.
kau cakap la apa pun, dia xdengar dah.
larang ke. marah ke.
dia akan panjat riba kau, n if dia tak dapat lagi kang dia sua suakan muka dia kat muka kau
saje tau nak bagi mummy kesian.

dia dah kenyang sekalipun, asal je nampak aku makan, dia akan menyibuk jugak. kekadang dapat 2 3 suap pun jadik laa. then p sambung tido.
tangan aku dah calar balar kena cakar n gigit.
tapi aku tak boleh marah.
marah kejap je.seminit dua.
then aku yang sedih n pegi pujuk balik.

dah la haritu pernah hilang dah si Nan ni..aku punya la sedih.
bukak je sliding door tu.
aku tunggu Nan balik.
kejap kejap kang aku intai pintu. kot dia balik. dah la hujan time tu.
Capang dah nak demam dah si Nan takde. melepek je tido. rindu agaknya.

malam baru laa balik. kesian anak aku.
hujan.balik pun tak ceria. macam penat sangat.
tak berlari pergi dapur pun.
kebulur sangat agaknya. makan pn kena pujuk.
dia tido sensorang kat sofa.
macam trauma.
sedih aku. takleh nak ingat la. berair dah ni mata..:(

aku jaga diorang dari kecik.
aku cucikan kencing berak diorang.
aku pujuk n mandikan diorang.
aku pujuk bila diorang merajuk.
aku susah hati bila diorang sakit.
aku yang blend makanan dia, nak pelbagaikan meal dia tiap hari.
aku yang tidokan dia.
aku tido sekali dengan diorang.

aku tadah tangan aku bila diorang nak muntah.
aku korek makanan dalam mulut diorang bila diorang termuntah.
aku bangun pagi pagi terus cari and keluarkan diorang dari cage n bawak masuk dalam rumah.
aku sediakan makan minum diorang.
aku pujuk bila diorang merajuk.
aku tadah muka and tangan aku untuk diorang cakar.


aku tak suka ada tangan lain pegang diorang. parents n adik2 aku xpe.diorang pun tolong tengokkan sama.
aku tak suka tangan orang luar sentuh diorang.
aku tak ajar diorang rapat and jadi mesra dengan strangers. nanti dia tak sayang aku lagi dah.
aku tak bagi orang marahkan diorang.
aku amik diorang bawak masuk bilik bila abah aku nak marah diorang.
aku protect in every way i can.
aku tak suka diorang main kat luar, nanti kotor.
aku tak suka diorang makan makanan yang aku baling ke luar.
aku tak nak diorang end up eating macam kucing jalanan. no!
aku tak suka orang usik anak anak aku.
aku jerkah cousin aku yang usik anak anak aku tido.
aku marah cousin aku bila dia gurau melebih dengan diorang.

they have to grow up in the best way i could ever provide them.

itu cara cara anak yang bukan manusia.
if anak yang manusia nanti?
anak aku sendiri nanti?
anak yang aku jaga sejak kecik nanti?

alangkan anak orang yang aku dukung kejap n bila budak tu tertido kat riba aku pun aku tak bagi kaki terjuntai kena pasir kat pantai, apatah lagi anak aku sendiri.
aku tak boleh tengok budak budak menangis. nanti aku nangis sama.
teddy cakap aku cengeng sebab nanges.
ish, kesian tau dak tengok budak budak menangis. diorang bukan tau apa pun.
tambah lagi kalo yang menangis tapi tak keluar suara, air mata je yang keluar.
kejap kang aku yang teresak sama.

am i gonna turn out to be such an over protective mum?
am i gonna turn out to be a mum yang akan spoil anak2 dengan being too protective?
am i gonna turn out to be a mum yang anaknya besar kepala sebab mak terlampau sayang?

kekadang takut jugak pikir.
jangan la nanti aku ada anak, aku scold anak aku tapi sudahnya aku yang sedih.
elok je tengah sedih kang terus melalak sebab kena lempang berdas-das-dengan-penuh-kesakit-hati-an oleh husband aku..

ye.
aku tau aku melampau lampau.
its just me.
me yang selalu gojes gitu.



2 comments:

  1. nak jadi anak u la.....nanti i berak u tadah tangan u.....

    Wakakaka.......

    ReplyDelete
  2. u makan banyak.berak busuk.
    nehiiiiiiiiiii

    ReplyDelete