gucciglasogon.se

Tuesday, January 15, 2013

segalanya memerlukan duit

dulu masa mula mula sambung belajar ni, aku tak nampak pun mana yang pakai banyak duitnya.
tapi makin hari aku terasa makin banyak duit yang nak guna.
nak pulak aku belum officially a research assistant, or dapat financial assistance pape lagi..skim UPTA belum bukak lagi untuk tahun ni.. MARA n JPA lambat lagi bukak.
PTPTN pun tak lepas lagi nak apply.
aku punya course code takde dalam list diorang

so the only choice left is Skim Biasiswa Ummi Abah.
tapi macam bersalah gila selalu nak minta.
sku rasa sepatutnya at the age of 24, i should be the one yang bagi diorang duit but it doesnt happen that way. aku yang asik minta duit dengan diorang. ni dalam masa sebulan lebih ni lagi la banyak duit nak pakai.

aku punya main campus memang shah alam but since my supervisor kat arau, aku conduct research aku kat arau. tapi seminar and presentation and segala urusan pentadbiran memang kat shah alam. kena travel jugak. expenses nak travel tu bukannya singgit dua. jejak beratus jugak. bagi orang macam aku ni, beratus tu sangat berharga okehh

tengok aku punya travel date from Arau to Shah Alam:
12 13 Jan : Seminar
before 31st Jan : Submit Research Proposal untuk Defense hujung bulan 2
2 3 Feb : Seminar
21 Feb : Presentation

itu belum nak kira dengan daily expenses lain..topup je kemain laju bergerak. padahal aku bukannya bangsa yang selalu toktektoktek dengan handphone. nanti nak kena buat BST punya course lagi. beratus jugak. nak buat lesen diving lagi. swimming class lagi.

26 Jan ni close friend aku kawen..geng U dulu dah contact tanya nak pergi ke x.
aku serba salah.
time tu aku tengah in middle of pre presentation n seminar
aku memang nak pergi..aku antara yang first tau dia nak kawen. dia gitau aku sebaik je dia lepas bertunang.
time dia bertunang pun aku tak attend. aku off phone maxis and she texted me kat maxis.
few days later dia tanya aku balik and dia cakap lama dia tunggu aku datang pagi tu..:(

tapi masalahnya dia tak kawen di Arau.
di Terengganu pun bukan.
di Shah Alam juga bukan.
tapi di Muadzam Shah.

mana nak korek duit?
mana nak curi masa?

aku punya proposal yang nak kena hantar lagi dua minggu ni pun huru hara lagi.
tak tau mana nak start.
pening.

7 comments:

  1. wah, blog baru la....

    ReplyDelete
  2. better than nothing.....aku xda blog lagi.....malas pulak nak buat.....tapi jeles tengok org len ada blog.......

    ReplyDelete
  3. buat la satu..t boleh aku berziarah ke blog ko..kot leh tambah ilmu..huahuahua..aku buat blog sbb sng aku nk merepek pape.jadi kenangan nnti oo..ko buat la satu

    ReplyDelete
  4. haha....malas ah....x tau nak post apa...saya lebih suka pendam perasaan dripada meluahkannya.....

    ReplyDelete
  5. haha....malas ah....x tau nak post apa...saya lebih suka pendam perasaan dripada meluahkannya.....

    ReplyDelete
  6. itu lagi bahaya..pendam punya pendam, sekali meletuppp..
    ngahaha
    kekadang blog bukan skdar nk share or luah pn..sbb i byk merepek aje.syok ooo dapat merepek senseko

    ReplyDelete